View Single Post
  #1  
Old 22-11-2010, 17:51
Dennisgl Dennisgl is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 120
Question Uitlezen ABS storing

Dames en Heren,

Ik heb nu al een tijdje mijn G60 geschorts aangezien ik het ABS probleem niet kan oplossen. Ik wil niet een relais er tussen zetten om hem door de APK te laten gaan aangezien dat natuurlijk geen oplossing is.

De situatie is als volgt:

Ik heb een Golf GTI G60 uit '91. Hierop zit natuurlijk ABS. Het lampje van de handrem brand eerst en daarna gaat deze uit en brand het storingslampje voor de ABS.

Eerste gedachte: Sensoren. Deze doorgemeten en dat moet goed zijn. Ik heb er zelfs 1 vervangen.

Tweede gedachte: Boordcomputer. Ik heb een ABS set opgesnort via Marktplaats en deze heb ik binnen. Nu blijkt deze ABS set (incl. pomp, computer etc) voor een corrado te zijn. Ik dacht dat dit hetzelfde was maar de computer heeft al hele andere aansluitingen . IPV 2 rijen met pinnnen zitten er hier 3.
Ik kan de boardcomputer dus ook niet effe omwisselen.

Derde gedachte: Dan maar uitlezen. Iets gelezen over een knippercode maar dit heeft niet gewerkt. Dan maar aan de computer bij een garage. Dit gedaan maar de computer zegt geen verbinding te kunnen maken met de computer in de auto (ECU).

Heeft iemand nog tips ofzo om dit probleem op te lossen aangezien ik nu een keer die ABS werkend wil krijgen.

Hoop van jullie te horen..
__________________
VW GOLF MK II GTI G60 (NL)
VW GOLF MK IV 1.6 16V (NL)
Reply With Quote