View Single Post
  #15  
Old 06-10-2012, 08:47
Hannibal65 Hannibal65 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
ik heb dit spul meerdere keren geplakt...kostte in de jaren '90 iets van 150 gulden per set
het zat in een stuk karton verpakt en werd bij 3M gemaakt
als de klep helemaal kaal is ,zit hij er binnen een half uur op..
er zit een bepaalde volgorde in (ben alleen even kwijt van hoe of wat)..qua wel deel eerst moet..
ik plakte ze altijd 'nat' erop en volledig op zicht en altijd zonder de ruit
streepjes zetten met balpen of stift ,eventueel in verse lak...nee beter niet
gewoon lauw kraan water met beetje Dubro in een oude Glassex knijpfles gaat het beste ,ook heb je iets van een spatel nodig of een nieuw plamuurrubber,
de stickerfol zeiknat spuiten met de knijpfles en de klep ook
hoe meer hoe beter
dan met brandschone handen de folie gelijkleggen met de BUITENKANT van het "kader' waar hij in moet komen...(dit is het uiteindelijke zichtwerk)
vervolgens vanaf de buitenkant in 1 vloeiende beweging het water onder de folie vandaan wrijven met je spatel
als ergens een waterbel achterblijft ,de folie weer voorzichtig oplichten ,goed opnieuw natspuiten en opnieuw van buiten naar binnen vlakwrijven..
de randen in de ruitsponning vouw je gewoon naar binnen
de gaatjes voor de wisser en sproeier voorzichtig insnijden met een nieuw Stanleymesje (je ziet die gaten vanzelf zitten)...de rest nu even droogwrijven met een niet pluizende doek en klaar...
mocht er onverhoopt ergens nog een waterbelletje achterblijven ,dan heel voorzichtig met een naald doorprikken ,maar als je het goed gedaan hebt is dat niet nodig

lukt het niet ,geef maar een gil...zal wel lukken zo stelt eigenlijk niks voor



Zo bedoel ik het!!!
Gewoon op het oog, heb ik ook gedaan.
__________________
VW Golf I GTI '84 16vG60
VW Golf V GTI Limited Edition 240 (nr. 50)
Reply With Quote