View Single Post
  #18  
Old 09-01-2013, 23:44
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

in de midden van de voorruit en de velsrand achter de hemel gelijk aantrekken (spannen) controleren of de togen dan nog mooi recht zijn dan bedoel ik de lijn in de breette richting van de auto
dan bij de voorruit van middenuit naar de buitenkant werken licht de hemel voren trekken maar ook licht naar de buitenkant trekken zodat de spanning niet alleen in de lengte richting komt want dan krijg je plooien direct achter je raam rubber
doe dit ook aan de achterkant let op bij elke keer spannen(aantrekken dat de togen mooi recht blijven want niks is lelekker dan kromme togen in de auto.
als de de spanning er dan mooi in zit met de rechte togen ga je naar buiten werken gelijkmatig de plooien naar links en naar recht trekken en vast zetten in verband met het zonnedak zou ik er persoonlijk niet te veel spanning in doen
om de stijlen even ongeveer de orginele lengte opzoeken 6 a 7 mm langer afknippen dan lijm erachter 6 mm omvouwen en op de stijl plakken

ik heb even in paint wat geprobeerd maar dat wou niet van harte (ik kan beter hemel spannen dat pc tekenen)




als het skai leer is kun je de laatste plooien makkelijker weg trekken als je het doen licht warm maakt met bv een haarfohn
ik heb vroeger een aantal rouwvoertuigen en busjes de hemel bekleding gespannen en dan met 8 of 9 togen ,prachtig werk maar je moet er wel geduld voor hebben en niet iemand zijn met een kort lontje want dan kun je beter laten doen

edit : tek, een beetje klein uit gevallen morgen proberen groter te maken
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote