View Single Post
  #43  
Old 06-03-2013, 19:27
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Hier nog wat aanvullende informatie als je de bak ook helemaal lek vrij wilt maken.

Ik heb er de volgende onderdelen voor gekocht:

Drukstang voor 5 versnellingsbak 020141741B
Flensdeksel 5bak 020409289B
Afdichtring - keerring 14x4 020311108A (Versnellingsbak)
Afdekplaat 020141073A
Druklager 020141165H
Geleidingsbus 020311107C, 020311107D (Versnellingsbak)
Keerring / radiaalgolfdichtring 21.9x40x8 020311113 (Versnellingsbak)




er zullen waarschijnlijk meerder mogelijkheden en werk volgordes zijn maar zo heb ik het gedaan ,was voor mij ook de eerste keer
Hier staat de Engelse versie http://brokevw.com/020seal.html

We beginnen met de flensdeksel in de aandrijf flensen.
Bij mij zat er in 1 een groot gat vandaar dat ik ze beide ga vervangen.
Je wipt de oude gewoon met een platte schroevendraaier uit.
De nieuwe flensdeksel heb ik daarna voorzichtig met dop30 er in getikt.










Toen heb ik het kleine keerring 14x4 er uit gewipt,hier achter zit het bronzen geleidingsbusje.
om deze er uit te krijgen was ik van plan om er draad in te tappen m10.
Om er dan een draadeind in te draaien waar ik dan een balk over heen had gedaan met een moer boven op om het geleidingsbusje er uit te draaien.
Maar toen ik begon te tappen kwam hij al los










Dan gaan we naar het druklager hier voor moet je het deksel wat op de zijkant van je bak zit verwijderen.
De deksel gaan we toch vervangen dus ik heb hem beetje voor beetje om hoog gedrukt met een kleine schroevendraaier tot dat hij er uit kwam.
Je ziet nu het druklager al zitten om hem eruit te krijgen moet je even de oude drukstang er weer terug in stoppen.
Zo dat je hem van af de andere kant uit kan drukken belangrijk is wel dat je de stop van je koppelings hendel af haal zo dat de hendel verder naar beneden komt waar door je het druklager er uit kan drukken.













Dan de grootte Keerring 21.9x40x8 hier heb ik twee kleine gaatjes in geboord.
Om er vervolgens twee schroeven in te draaien zo dat ik een beetje hou vast had met de tang om hem er uit te trekken.
Als hij er eenmaal uit is heb ik met de stofzuiger het overgebleven boorslijpsel weg gezogen.
Dan de nieuwe keerring deze een beetje ingevet met olie en deze er handmatig in geduwd zo dat hij bleef zitten.
Nu moet de keerring er voorzichtig in tikken ik heb hier een grootte ring voor gebruikt en een pijpje die over de as heen viel.



















Nu ga ik het nieuwe bronzen geleidingsbus er terug in plaatsten.
Deze heb ik gewoon heel voorzichtig in getikt met de hamer tot het niet verder ging.
Daarna heb ik een dop 8 gepakt om het busje er verder in te slaan helemaal tot zijn aanslag.
Daarna het nieuwe kleine keerringetje er weer in deze heb ik er voorzichtig in getikt met een kleine dop10.
Enigste wat nu nog moet gebeuren is de nieuwe afdekplaat plaat er op en klaar is kees.



















__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote