View Single Post
  #68  
Old 07-03-2013, 15:44
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Nou hij is getuned hoor, heb het laten doen via Mobile Chiptuning Nederland. Heb diverse bedrijven onderzocht en gemaild en dit leek mij een goede partner om dit te doen.

Snelle reactie op de email en telefoon een afspraak gemaakt en werd van tevoren nog gebeld of ze een half uur eerder terecht konden omdat het allemaal voorspoedig ging, zeer netjes lijkt mij.

Voor alle duidelijkheid, tuning is op lokatie uitgevoerd. Via EOBD zijn de gegevens uit de auto gehaald. In de T5GP bus de boel aangesloten en de grafieken kwamen tevoorschijn. Toen begon het aanpassen van de kenvelden, dan man had verstand van zaken. Onderin is de auto voor een groot deel met rust gelaten, was ook mijn wens omdat ik geen nerveuze auto wil. Onsteking is wel aardig aangepast want daar zat een grote verbetering in, vanaf half gas en meer is de boel uitgebreidt.

(Helaas) korte proefrit gereden met de auto. Auto is al super soepel maar dit is nog beter geworden, vanaf 3500 tr/min merk je dat de motor sterker is geworden, trekt hem goed door in de versnellingen en automaat schakelt keurig mee.

Mijn doel was vooral de auto soepeler en zuiniger te krijgen. Over het algemeen wordt er rustig mee gereden en daar zit dan de winst. De begrenzer is er ook af, dit heb ik nog niet geprobeerd.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote