View Single Post
  #175  
Old 20-05-2013, 17:55
johan-k's Avatar
johan-k johan-k is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 488
Default

Zo weer even een update plaatsen is al weer een poos geleden.

ben druk bezig om het haldex er netjes in te krijgen en dat valt niet mee.
ben begonnen om het haldex er eerst maar gewoon is op te leggen om vervolgens te kijken hoe ik het ging aanpakken.
wat ik al wist is dat de spoorbreedte van de audi achteras breder was als die van de Caddy ook was de breedte van de ophangen van de draagarmen breder dan de dorpels van de caddy.
heb besloten om de spoorbreedte iets smaler te maken dan die van de caddy zo kwam ik overal net iets beter uit.

hier een foto van eerste keer dat het haldex er achter op lag om even te kijken hoe alles zou moeten






om de draag armen op te kunnen hangen/bevestigen heb ik 2 bakjes gemaakt waar ik deze aan vast kan maken.



omdat alles er precies in moet heb ik het haldex en de draagarmen eerst op de grond vast aan elkaar gemaakt.
dit omdat de de draagarmen redelijk flexibel zijn overal zitten rubbers in en bussen die een behoorlijke bewegings-ruimte hebben.

ben begonnen om een grote plaat op te halen zodat ik een vlakke ondergrond had.
vervolgens het haldex horizontaal neergelegd omdat er 3cm verschil in hoogte zit met de ophangings-punten tevens heb ik het zoveel verhoogd dat de velgen die ik eraan had gemonteerd tenminste recht op de plaat stonden en geen camber hadden.
vervolgens achter het haldex systeem een IJzerenbalk gemaakt die tegen de velgen aan lag om de goede sporing te hebben.
deze heb ik toen ook vast gelast aan de balk zodat de draagarmen niet meer konden bewegen.
zodat ik vervolgens een balk tussen de draagarm bevestigings-punten kon lassen zodat deze ook niet meer van elkaar konden bewegen.
en zo een groot vast gedeelte had.
een heel verhaal hier wat foto's






Vervolgens alles er weer boven opgelegd en alles uitgemeten zodat elk wiel op de zelfde afstand vanaf de voorkant stond.
toen gecontroleerd als het haldex ook horizontaal in zat en dit klopte toch een fijn gevoel als alles klopt
toen ik de afstanden wist heb ik paar gedeeltes uit geslepen zodat de balkjes waar het schroefdraad van het haldex in komt er in kon laten zakken.
en vervolgens hier het midden van opgezocht zodat de as van het haldex ook precies in het midden komt.

op de foto's ziet het er misschien rommelig uit en heb ook niet overal foto's van maar heb nu de afstanden tenminste helemaal uitgemeten en kan de volgende keer de bevestigings-punten van het haldex er vast in maken.









het enige waar ik nu nog mee zit is de boud dikte van de haldex ophanging.
dit omdat het haldex volgens etka met M12 vast zit alleen de bussen een diameter van 16 MM hebben.
nu heb je dus aan beide zijde 2 MM speling wat ik persoonlijk best veel vind.
dus tevens de vraag wat verstandiger is om M14 of toch gewoon M12 te monteren.




Binnenkort weer lekker verder het gaat tenminste weer vooruit met het project soms heb je wel is het gevoel dat je stilstaat terwijl je best veel doet maar meten is weten en ook belangenrijk
Reply With Quote