Thread: Golf Limited
View Single Post
  #89  
Old 08-02-2015, 01:31
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by v6freak
Hey Wilco,

ik begrijp wat je bedoelt want ik had hetzelfde gevoel, weliswaar met een andere auto, een Audi RS4 B5.
Deze auto had ik ruim twee jaar terug gekocht met slechts 54.000 km op de klok, 1e lak, schadevrij verleden, enz, enz.
Ik heb twee jaar met plezier in de auto gereden, maar niet gebruikt als dagelijkse auto. Gewoon puur vanwege het feit dat ik als de dood was voor een parkeerdeukje of welke vorm van schade dan ook. Daarnaast wist ik dat ze in prijs aan het stijgen waren en wilde ik de oplopende km-stand niet te snel te laten stijgen. Toch wel 2x ermee naar Worthersee gegaan en dat zijn toch echt de mooiste ritten.

Om een lang verhaal kort te maken, mede vanwege gezin met twee kids en praktisch oogpunt, wilde ik een dagelijkse gezinsauto hebben die niet iedere dag in de garage hoefde te staan.
De RS4 voor erbij was dan geen optie meer. Enkele weken terug is de auto verkocht, voor meer dan mijn aanschafprijs destijds, wellicht wordt de auto nog wel meer waard als de nieuwe eigenaar er net zo goed mee omgaat als ik heb gedaan.
Wellicht komt er ooit eentje terug als hobby, want het was wel een dubbel gevoel de verkoop. De volgende wordt er dan wel eentje die minder exlusiefs is, eentje met meer km erop waar ik gewoon lekker mee kan touren, flink tunen en km erop zetten.

Gr Ronald



Ik ben er van overtuigt dat jij het wel heb begrepen

Door een auto in de garage te laten staan om hem 1x in de maand te poetsen zal je niks meemaken waardoor deze nooit een emotionele waarden zal krijgen in mijn ogen en gaat het dan meestal alleen om de heb, waarde of om de aandacht.

Hij mag er over 20 Jaar echt wel uitzien alsof hij veel heeft meegemaakt. Dit is wat ik zo mooi vind aan bijvoorbeeld een ongerestaureerde (race, Rally) auto. Een race-auto met history brengt immers ook veel meer op dan een nog nieuw en veel beter uitziend overgebleven exemplaar.

Ik vind het leuk om naar bijvoorbeeld het Louwman museum te gaan om te kijken, maar om zelf een auto te bewaren, dat is niet aan mij besteed.

Je doet een auto de meeste eer aan om hem daar voor te gebruiken als waar hij voor gemaakt is. Een race-auto om te racen, een toerauto om lekker mee te toeren en een sportauto voor het sportieve rijden enz

Als er een moment komt dat er bijna geen onderdelen meer beschikbaar en/of dat er nog maar weinig exemplaren van over zijn enz, dan vind ik dat zo'n auto de verzameling/museum in mag en daar hoort een Limited wel bij staan denk ik.
Reply With Quote