View Single Post
  #16  
Old 12-03-2016, 22:56
BMR's Avatar
BMR BMR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 45
Default

De Volvo....bij aankoop......




De uidaging EN het nadeel van deze auto...dr is zo goed als nix te koop voor upgrades.
De lijst is lang...heel lang van wat ik de afgelopen jaren gemaakt/aangepast/ontwikkeld heb.Denk aan remmen, draagarmen,spoorstangen,stuurkolom,....en dan heb ik t nog niet over de motor.

De motor komt uit een Volvo 244Turbo.Daar is een dikkere Cosworth Turbo op gekomen,daar ehb ik een relocator voor gemaakt zodat de originele motorsteunen gebruikt kunnen worden. Grotere oliepomp,zuigerbodemkoeling(BMW 318),Programeerbare ontsteking. Eletronische injectie,Injectors van n Volvo V70T5R,giga intercooler, Blow-of valve,Sachs race koppeling,Verder alle lagers,seals,zuigerveren en krukasvervangen,Folkrace.SE FS265T nokkenas,Kop gereviseerd,3" uitlaatsysteem,Hybride luchtmassa meter(huis BMW 535i,electronica Volvo LE-jet),aangepaste ECU,19 mm Stabi achteras(is de origenele vooras stabi),25 mm vooras stabi..........................en wat ik nog allemaal vergeten ben. De striping heb ik zelf gemaakt met als inspiratie het prototype 363 CS-Met een 2,9 V6,Recaro's uit een Opel Omega,Rolkooi uit een cupauto......................en,....en,....en....




















__________________
Impossible........is a challenge!

70-er DAF55marathonR
84-er Golf 2 (1.9TDI ombouw)
87-er Volvo 360 CS-T
90-er Golf 2 Madison(........ ombouw)
Reply With Quote