View Single Post
  #54  
Old 16-05-2016, 10:20
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,355
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
ik wel..de auto op die pic heeft als datum eerste toelating 28 februari 1983 (check kenteken), kan dus nooit een Pirelli zijn (die waren dus van mei tot en met oktober 1983).





Een Pirelli was altijd voor de Duitse markt, en Pirelli's hadden alleen D in het chassisnr, auto's met een E (van 1984) in het chassisnr waren voor de export, en dus nooit een Pirelli


sorry overheen gelezen dat hij van februari was..verklaard ook een beetje de imitatie grille met extra verstralers erin ..die had anders er standaard ingezeten

my bad..ik heb echter wel engelse 'campaign' uitvoeringen gezien met een E in het nummer..
vraag me tot heden nog steeds af waar die toen gebouwd werden ,toch in Wolfsburg?..of op het continent?..aangezien het (tegenwoordig)niet gebruikelijk is om 2 modellen door elkaar te produceren..misschien toen wel met de Golf 1-2..

voor de rest lijkt me de mythe rond deze auto's nu wel duidelijk..
eigenlijk puur een speciale serie waar niet wezenlijk veel 'anders' aan was ,dan een standaard GTI..behalve de kleur en de wielen ,en eventueel meegespoten kunststof..en wat kleine dingetjes..
tegenwoordig zijn zulke auto's volgehangen met extra's waar je normaal gruwelijk voor bijbetaald...een berg extra vermogen soms ..en een genummerde oplage die eventueel te traceren is..
vandaar dat men ,zeker in duitsland aan een 83er nogal snel de kreet 'Pirelli GTI' hangt..alsof het daadwerkelijk iets speciaals is..
een originele GTD ,is eigenlijk nog specialer nu..
Reply With Quote