View Single Post
  #72  
Old 16-10-2016, 16:25
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Zo, weer een update. Het gaat allemaal niet zo snel als dat ik zou willen maar aangezien het Winter word is dat toch niet zon ramp.

Paar weken terug een mooi setje wintervelgen aangeschaft. De originele s3 wielen 5x100 die ik er zekf niet bij had. Was goed zoeken maar uiteindelijk toch een leuk setje op kunnen halen in belgiƫ.




Aangezien er zon dunne banden op lagen was ik er bang voor dat ze krom zouden zijn. Geen enkele dus uiteindelijk. Ze hebben wel lichte stoeprandschade maar daar kijk ik later na wat ik ermee wil. Eerst maar eens een winter rijden.

Vervolgens zijn de voor + achterbumper gespoten omdat ik deze niet mooi vond. Die zijn nu ook weer netjes. Ook zijn de donkergrijze lijsten aan de zijkant, in de achterbumper en voorbumper gespoten.







Een week later ben ik aan het rijden, wil ik doortrekken van zn 3 naar 4 in een keer hoor ik een heel hard blow off geluid en was heel het vermogen weg. Wat blijkt.. Turboslang eraf geschoten. Maar wel net de slang op de meest onbereikbare plek onder de rechterkoplamp waar je dus niet bij kunt zonder de bumper te verwijderen. Dus heel het zooitje kon er weer af. Gelijk de koplampen mee geschuurd en gepolijst dus die zien er ook weer uit als nieuw.

Paar weken terug besloten omdat het nog redelijk goed weer was, het complete interieur te strippen en schoon te maken omdat ik het tapijt vies vond en het idee had dat er een rooklucht in hing.













Dus dat is nu ook weer mooi schoon, heb er ook maar een mooie nieuwe originele velours mattenset aangeschaft om het af te maken. helaas geen duidelijke kwaliteit door een leentelefoon.

Vandeweek ook nog de versnellingsbak olie, diff, en haldex olie + filter vervangen.

Helaas is er wel gisteren een raam mechanisme gesneuveld dus dat moet nig even gerepareerd worden, net zoals het rare bijgeluid in de airco, en het zoemen van de radio. Verder ben ik al een heel eind. Zodra het allemaal op orde is, begin volgend jaar maar eens opzoek naar een mooie set speedlines.

Grtz wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote