View Single Post
  #99  
Old 03-12-2016, 19:56
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Oke thanks!

Is een hybride turbo ook echt plug en play net als een standaard k04 of moeten er verder nog wel diverse aanpassingen gedaan worden? (Softwarematig o.i.d.)

Die downpipe kan later ook nog want heb al gezien dat die dingen verdomd duur zijn, plus dat met een sportkat erbij dat bedrag ongeveer verdubbeld.

Wat betreft de koppeling had ik al wel wat onderzoek gedaan. Waarschijnlijk gaat de koppelling inclusief 2 massavliegwiel er nieuw onder want die massavliegwielen gaan ook altijd vroegtijdig stuk.

Een koppelingsplaat van sach's die 530nm aan koppel aan kan kost ongeveer 400 euro, maar ik weet niet of ik dit met een gewone LUK drukgroep werkend kan krijgen. Ik heb diverse topics gelezen waat mensen met een originele koppeling reden met een stage 1 tune (260 tot 280) pk en dat dat gewoon goed ging. Nou neem ik graag het zekere voor het onzekere maarja als de standaard koppeling ook gewoon 430nm ofzo aan kan zie ik het nut niet voor een sportkoppeling. Met de tune waarmee ik dagelijks zou willen rijden kom je ongeveer uit op 380nm aan koppel, een krappe 100 meer dan origineel. Maarja of dat gaat is de vraag natuurlijk.

En wat betreft de dealer heb je gelijk maar soms is de dealer ook juist goedkoper met dingen dan de gewone onderdelenleverancier, al kan dat natuurlijk verschillen wanneer het over een turbo gaat
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote