View Single Post
  #11  
Old 05-05-2017, 15:41
Hazeel Hazeel is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 11
Default

Oke, voor de geinteresseerde;
Heb vandaag bij 3 stations geinformeerd; Londerzeel, Mechelen en Heist-op-den-berg.

- Bij Londerzeel zeiden ze dat ze inderdaad weten dat het in Mechelen en HODB goedgekeurd word maar bij hun niet (strenger).

- Dan naar Mechelen gebelt om uitleg te vragen. Wat de chef daar zei; Je kan dus gewoon de motorswap aangeven bij de keuring, dat document invullen en dan alles richting Brussel versturen. DIV bekijkt dan of ze het aanvaarden of niet, indien het aanvaard word veranderen ze de gegevens naar de nieuwe motor. Echter word er enkel een vermogen toegelaten van +-20% meer dan het originele. In mijn geval zou dit dus niet lukken.

- Nadien naar Heist-op-den-berg gebelt met de zelfde vraag voor extra bevestiging. Wat ze hier zeiden; dat kan allemaal zonder probleem. Ik moet daar een papier halen, invullen en daarmee naar de keuring komen. zij sturen dan dat papier samen met hun informatie op richting brussel waar de DIV de motorswap zal aanvaarden. De chef hier zei wel dat ze de inschrijving van de wagen niet zullen veranderen. De wagen zal volgens de officiele gegevens nog steeds een 1,6 blijven maar de keuring vermeld wel op het papier dat er een motoraanpassing is geweest met de daarbijhorende gegevens. Dus op inschrijving : 1,6 en op keuringsattest vermeld als 2,8. Volgens de chef zou dit zeker voldoende moeten zijn om volgens regelgeving in orde te zijn (enkel als oldtimer), volledig in orde volgens de wet dus.

Omdat ze alle 3 iets anders te vertellen hadden waarvan 2 semi hetzelfde wil ik nu toch zeker zijn of het inderdaad klopt wat de chef van HODB zegt. Is een goedkeuring van DIV samen me vermelding op het keuringsattest voldoende of niet ? Voor deze vraag heb ik even wat kennissen gecontacteerd die bij de politie werken. Ze vragen het maandag na bij hun collega's van verkeer en laten iets weten.
Reply With Quote