View Single Post
  #15  
Old 08-05-2017, 05:14
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Ook kan het verzekeringstechnisch nooit in orde zijn als het niet op u inschrijvingspapier staat. Gezien de verzekering totaal niks te maken heeft met u keuring.
De verzekering kijkt enkel naar het inschrijvingsbewijs que type voertuig, cc en pk.


verzekering kijkt ook daar niet naar. je mag een motor swappen, en dan moet je de verzekering op de hoogte brengen.
probleem is dat je dan de baan niet op mag, want daarvoor moet de keuring en DIV de papieren aanpassen.
dus als je een oldtimer hebt die wordt gekeurd met een grotere motor EN je brengt dan ook je verzekering op de hoogte, dan zou je wel in orde kunnen zijn. ik zou er dan zeker voor zorgen dat die motor gegevens OOK op de verzekeringspapieren staan.
bij een oldtimer maakt het voor de premie niet uit, je betaald op de leeftijd, niet op de CC's.
of ik nu een 1.3 of een 3.0 verzekering, t is allemaal hetzelfde.

probleem in belgie is de willekeur waarmee ze veranderen. destijds had ik op een opel ascona aan de chassisbalken gelast. in belgie mag je maar heel weinig doen aan chassisbalken. ik had de regels gevolgd hoe je moet lassen en de herstelling werd ook goedgekeurd. 4jaar later sta ik op de keuring, willen ze mij afkeuren omdat de las op die chassisbalk fout was. hadden ze in die jaren eens de regeltjes veranderd. nu las ik ook aan chassisbalken, maar ik werk alles weg zodat ze het niet zien
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote