View Single Post
  #42  
Old 16-06-2017, 10:45
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by Lucasmolen
Door gebrek aan ervaring heb ik een paar uren nodig gehad om te begrijpen wat je bedoeld. Maar als ik het goed begrijp is er geen 90 graden hoek tussen de naaf en het vlakke deel waar je wiel tegenaan valt. Omdat daar een radius in zit kan het zijn dat de spacer niet tegen 'het vlakke deel' komt (sorry, terminologie moet nog komen ) waardoor hij er zeg maar net boven zweeft en je wielen eigenlijk alleen vasthangen tegen dat schuine deel wat gevaarlijk is. Begrijp ik het zo goed? Mocht het zo zijn dat dit het geval is, kan ik dan ook het schuine stuk op de draaibank gewoon groter maken zodat het weer past? Of denk ik dan te makkelijk over dingen. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je met frikandellen bedoeld :P



Je begrijpt het precies goed!
De spacer kan dan niet vlak op de trommel liggen, en dat is super gevaarlijk.
Ook wat Levis zegt: je kunt het oplossen door de afschuining groter te draaien.

Bij mijn centreerringen heb ik toen moeten "frikandellen" ( ) in zoverre dat ik het stukje ring, dat eigenlijk tegen het vlak van de trommel (of schijf) komt weg heb gesneden. Want in de velgen is de afschuining wél groot genoeg gedraaid, dus dat vormt geen probleem.

Ik heb de centreerringen bijna gehalveerd, zodat ze nog steeds centreren, maar niet meer in de weg komen met de radius.

Het probleem was trouwens echt extreem! Bij het er op schuiven van een "hele" centreerring kon ik niet dichter dan 2mm aan de trommel aanschuiven door de radius. Dus als je dan de velg gaat monderen en met geweld alles aantrekt, heb ik echt geen idee wat er kan gebeuren..
Reply With Quote