View Single Post
  #2283  
Old 26-10-2017, 18:46
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Tijd voor een kleine update!

Ik heb inmiddels de DTA S60 en Zeittronix een plekje gegeven, en alles aangesloten tot in de motorruimte.
Ik heb ze met zeer sterk klittenband laten hangen aan het schutbord. Ik heb ze er proberen af te trekken, en ze zitten echt muurvast, topspul!





Verder hebben de naafkapjes eindelijk een knap logo
Vond het wel passen bij het logotje in de gril!





Ik wilde de remmen gaan ontluchten, maar kwam er al snel achter dat beide hoofdremcilinders gewoon al zo lek als een mandje waren
Ik had de hoofdremcilinders samen met de balancebar bij Compbrake vandaan. De balancebar kan je daar prima halen maar kies voor een ander merk hoofdremcilinders is mijn advies!
Ik heb 2 nieuwe hoofdremcilinders van Wilwood gekocht, ditmaal ook met een intern reservoir, want die losse reservoirs gaan elke keer los als je het dekseltje er probeert af te draaien.. ook al zet je ze echt goed vast.

Oud en nieuw:




en gemonteerd en succesvol ontlucht!




Ik lees hier en daar dat de homokineten een zwak punt zijn van golfjes 1 die zwaar op het circuit gebruikt worden. Daarom wilde ik sowieso graag de grotere 90mm homokineten van een Golf 1 met 1800 motor gebruiken ipv de 80mm standaard homokineten van een 1300tje. Nog groter homokineten kan, maar vereisen weer veel meer aanpassingen.

Om te kijken of die wel op assen van een 1300 passen heb ik eerst eens de oude en nieuwe homokineet vergeleken qua maat, links oud rechts nieuw:







Oud, 81mm doorsnee en 51mm hoog:







Nieuw, 90mm doorsnee en 61mm hoog:







De nieuwe homokineten zijn dus 10mm langer. Ze passen direct op de as maar als ik deze zo monteer zullen de homokineten niet genoeg ruimte hebben om te bewegen, omdat de as dan eigenlijk 10mm te lang is.
Andere aandrijfassen van 10mm korter zijn er niet, dus dat betekend dat we de standaard aandrijfassen 10mm moeten inkorten..

Ik kan dit niet zelf dus heb ik ze bij Bertil (bertil1970 van het forum hier) laten inkorten, ik moet zeggen zeer netjes werk, de foto's zeggen genoeg!!








































En last but not least, de motor moet zeer binnenkort ook weer terugkomen..
Reply With Quote