View Single Post
  #1  
Old 09-12-2017, 12:07
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 241
Default Dynamo of spanningsregelaar?

Afgelopen week begon het accu-lampje eerst wat knipperend te branden en later continu. Het leek wat snelheid-afhankelijk,waarbij hij bij de 105km/h zelfs uit was. Nu is recent de distributieriem vervangen, dus ik dacht eerst de riemspanning van de v-snaar maar controleren. Deze bleek vrij slap dus aangedraaid.
De testrit ging prima.
Echter bij thuiskomst ging het lampje opnieuw aan, doormeten gaf inderdaad slechts 12.2V. Wat mij ook opviel was dat het lampje niet brandde als ik de auto op contact zette, iets wat eerder wel zo was.
Alle contactpunten schoongemaakt, geen verandering. Toen de spanningsregelaar losgehaald. Een van de koolstokjes bleek flink afgesleten,en het uiteinde was dof dus die zal geen goed contact meer maken.

Nu de vraag: is een defecte regelaar voldoende verklaring voor bovenstaande probleembeschrijving?
Kun je nog iets testen of doormeten aan de regelaar?


__________________
Polo Bluemotion 1.0 2016 - daily voor de vrouw
Jetta mk2 1.6D 1986 - daily
Seat Leon 1.9 TDI 2005 - verkocht
Polo 1.9 sdi 1999 - verkocht
Golf mk2 1.6 PN 1991 - verkocht
Reply With Quote