View Single Post
  #591  
Old 30-10-2021, 09:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Super lekkere updates allemaal weer man!
Heerlijk zo'n ruime oprit met ruimte voor een afdak

Dat mis ik hier soms dan echt wel!


Maar jij hebt weer een garage waar je een auto in kan zetten en dan met een ruime boog rond de auto kan lopen




Woensdag ben ik naar Rouke (de Boer Automotive) in Noordhorn geweest. Gespecialiseerd in uitlijnen, uitwegen, bandenmontage en alles wat daarbij hoort. Wou in eerste instantie alleen een uitlijncheck...puur om mijn touwtjes uitlijning te controleren en dan komend winter het spul los voor verstelbare topmounts en dan volgend jaar serieuze uitlijning.

Ding op de brug gereden, apparatuur aan de wielen en dan maar eens kijken wat de computer aangeeft. Ik heb hem op touwtjes op neutrale sporing gezet, maar hij bleek in werkelijkheid wat toespoor te hebben. Camber heb ik afgesteld met gradenapp op de telefoon ( ) op -2.5° gezet, maar bleek een dikke -3° te zijn.

Al met al zat de afstelling redelijk in de buurt, was het leuk om een keer te proberen, maar de volgende breng ik hem weer weg voor uitlijning.

Daarna nog even een leuk gesprek gehad over wielstanden, effecten van verschillende wielstanden, upgrades en het shimmen van de achterste astappen om een betere wegligging te krijgen. Rouke heeft daarna het toespoor versteld naar ietsje uitspoor. En aangezien er toch nog wat profiel op de NS2R's zit, laat ik de verstelbare topmounts eerst nog even zitten. Ook kan ik dan volgend jaar weer mooi testen of de wijziging in sporing veel effect heeft op het bochtengedrag. Camber hebben we op -3° laten staan. Terugreis had ik het idee dat hij iets lichter instuurde, maar dat kan ook een beetje tussen de oren hebben gezeten..

Foto's en uitlijnrapport plaats ik morgen even.

Golfje heb ik nu geschorst en staat kont aan kont met de cabrio van de vrouw onder de carport.

De plannen voor 2022:
  • Verse olie, oliefilter en benzinefilter
  • koelvloeistofmeter VDO
  • laswerk aan dorpels en wielranden
  • GTI wielranden erop en spatborden bewerken ivm bredere banden
  • Als de NS2R'S op zijn: Nankang AR1 (225/45R15 voor en 205/50R15 achter
  • Adapters voor de Porsche klauwen laten maken door Epytec
  • Remblokken en remslangen voor de Porsches
  • 25.4mm hoofdremcilinder van Volkswagen Transporter
  • Hoodvents monteren om KVS temp stabieler te krijgen

Zo, dat was eerst wel weer genoeg dacht ik. Voor 2023 (jep...ik plan alles ) staat het optimaliseren van de wielgeometrie op de planning ; rollcentre correctiekit, bumpsteer correctiekit, veertorens aanpassen met verstelbare topmounts om caster te vergroten, astappen achterzijde shimmen. Ik denk dat het dan echt leuk gaat worden.

En ja....een LSD maakt het helemaal compleet...die dan maar in 2024?
Reply With Quote