View Single Post
  #881  
Old 20-12-2022, 12:39
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 950
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
22.2 [mm] is de grootste originele op een Mk2 inderdaad, maar er past ook direct een 23.8 [mm] op van de Golf 3 Diesel én een 25.4 [mm] van een T4. Die laatste heb ik dan ook al liggen.

Kijk dat is nuttige info

Quote:
Als ik de 22.2 met de 25.4 vergelijk wat betreft de vloeistof verplaatsing dan zit ik op een oppervlakte verschil van 388,2 t.o.v 506,7 [mm2]. Als ik dan de benodigde vloeistofverplaatsing van de 54 mm zuiger (8495 [mm3]) in mijn oude 16V remmen setup met 22.2 HRC vergelijk met de benodigde verplaatsing van de 2x 36 en 2x 40 mm zuigers in de Porsche klauw (9098 [mm3]) met de 25.4 mm HRC, dan zou mijn pedaalslag zo'n 3 centimeter korter moeten worden.

Pedaal wordt natuurlijk ook 30% zwaarder maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n probleem. In combinatie met de staalflex leidingen zou ik daardoor juist ook veel beter moeten kunnen doseren met de remmen + ik vond het pedaal in de Mk2 altijd eigenlijk vrij soft/sponsig en kon daar nooit echt exact grip op krijgen hoe hard de rem bijt bij een bepaalde pedaaldruk.


Ja pedaal van een MK2 is altijd een beetje "raar" qua aanleggen. Met hard remmen heb ik tot dit jaar niet echt problemen gehad. Maar ik begrijp uit je verhaal dus dat je met de nieuwe remmen meer vloeistof aan de zuigerkant nodig hebt, dat verklaart.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote