View Single Post
  #566  
Old 31-08-2023, 16:23
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is online now
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,042
Default

Jaja zoals als Danny al zei zijn we naar Spa-Francorchamps geweest!
Wát een circuit! Mega uitdagend, waar je bij een 3-4 snelle bochten echt angsten moet overwinnen

De dag dat ik weg wilde begon echter slecht, want de tank begon te lekken op een afsluitdop Dus eerder van werk gegaan om het nog op proberen te lossen met spullen die we in de buurt nog halen konden. Uiteindelijk gelukt en om half 7 s'avonds (ipv een uur of 2) kon ik dan eindelijk weg op weg naar de camping.









De camping ging om 23:00 dicht en ik kwam om 22:30 aan dus dat ging mooi
Ik heb in de Volvo geslapen en dan wordt je met dit prachtige beeld wakker



De dag zelf optijd aangekomen op Spa op een gelukkig droge baan.



De eerste sessie rustig aan gedaan. Zoals Danny ook al zei is het meteen spannend om met koude banden, eau rouge als berg voor je en porsches etc die je voorbij vliegen de ronde te beginnen

Na een ronde of twee merkte ik dat de golf in hoge toeren niet lekker liep, en gaf de AFR meter ook arme waarden aan, ai snel rustig aan want dat vind de motor niet lekker. Ook klonk een van de brandstofpompen niet lekker.

Mijn dag zag er vervolgens vooral zoals onderstaande foto van Stefan uit..



Ik heb beide filters gedemonteerd en aldaar schoongemaakt en deze waren beide zeer vies. Het filter na de hogedrukpomp was zelfs ingedeukt. Ze zijn al eens schoongemaakt na de build en er zit verder nog maar 1700km op de auto dus het zou niet zo vies moeten zijn. Ik denk dat het lange stilstaan van afgelopen tijd wellicht de boosdoener is.
Doordat de filters zo vies waren heeft met name de hogedrukpomp zeer hard moeten werken, waardoor het filter ook is ingedeukt. De pomp vindt dit niet lekker en heeft het daarmee deels begeven.

Ik ben samen met Stefan nog een andere pomp gaan halen maar die bleek uiteindelijk toch niet te passen

Het gekke is dat de pomp het na starten wel ongeveer 1 a 2 ronden goed deed en dan weer geluid begon te maken. Dus ik heb nog enkele ronden voorzichtig kunnen maken, totaal iets van 12 ronden op de hele dag..

Maargoed, de laatste sessie was dan wel weer leuk met een beetje spelen met een Cayman GTS:


Ook nog met Danny meegereden, die gaat ook lekker! Wat mij vooral opvalt is dat de Golf van Danny naar mijn idee harder remt, dus daar moet ik wellicht nog eens naar kijken al is de setup van Danny ook iets groter.




Samenvatting, we moeten gewoon nog eens heen!

En nog 2 mooie plaatjes:



Reply With Quote