View Single Post
  #42  
Old 15-11-2023, 08:53
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Dank je wel. Stukje bij beetje...
Met het opvragen voor info kreeg ik de vraag welke bak dat ik had. Ik heb een gereviseerde 020bak. Dit zou wat lastiger zijn omdat er dan een aanpassing gedaan moest worden?
Op de site van TR motering zie ik trouwens dat ze kitjes hebben. Dus als ik het goed begrijp is het met zo'n kit opgelost?



Mijn set is niet gemaakt voor 020 bakken. Hiervoor komt een extra module op de bak en moet er gewerkt worden met andere lengtes kabels. Je kan dus ook nooit deze set op een 02A zetten zonder deze module. Eigenlijk is die hele module niet wenselijk vanuit technisch oogpunt. Je wil net minder bewegende delen. Maar het werkt wel
De 020 stang geschakeld wordt omgebouwd naar kabel geschakeld. Heb door de tijd heen gemerkt dat niet iedereen dit weet. Kabels hebben het voordeel dat ze niet zo gevoelig zijn voor een scheve carrosserie zoals de crossmannen dat wel eens hebben
Vele bouwers verwijderen de 020 en vervangen deze voor een 02A. Vaak met een zwaardere motor.
Denk aan epytec baksteunen, aandrijfassen, koppelingshevel, startmotor en een goede bak. Ieder geval weer snel richting de 1000,-. Je krijgt er dan wel een zwaardere bak voor in de plaats.

Buiten die hele vette schakeltorens en de beleving die daar bij hoort bestaat er trouwens ook een subtieler kitje. Heb het idee dat deze vaak vergeten wordt. Net dit ding is de basis van een shortshifter. Optimaliseren van onderdelen die er wel zijn en het herleggen van scharnierpunten.
Reply With Quote