Thread: vochtprobleem!
View Single Post
  #8  
Old 23-07-2007, 21:37
golfke golfke is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 137
Default

ja ik weet het: laswerk! Maar ik had gehoopt dat het anders kon... Waarom zal ik proberen uit te leggen: de auto komt orgineel van haar vriend die de 2de eigenaar is en zo'n 380.000km op de teller heeft weten te toveren. Hij wil hem doorverkopen aan haar voor 500 euro (rechtvaardige prijs voor een gewone 1900 diesel cl 3drs?) maar de auto zit een beetje in zijn probleem stadium (roest en zo. Laswerk zou toch wel heel veel kosten in vergelijking met wat hij nog waard is. Help?

EDIT:

heb juist wat zitten klungelen in de golf (staat in de wreed smalle garage van mijn mama om nog verdere vocht insijpeling te vermijden) met een haardroger (toch wel nog redelijk handig zo'n ding. Nu voelt het geheel niet meer zo vochtig aan maar je ziet toch duidelijk de plekken. En het word steeds erger! Na een nacht binnenstaan is dit het resultaat (ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven): eerst begon het bij de rechter a raamlijst, onder de zonneklep meerbepaald, daarna is hij beginnen uit te breiden tot boven de passagier en langs de zijkanten van de auto (nog niet achter de rechter voordeur. Nu kijk ik en zie duidelijk dat er nu links hetzelfde probleem begint en bij de linkerkant heb je nu zelf een plek die gewoon bobbelig is van het vocht! Ik heb alles voor de 2de maal gecontrolleerd en ik vermoed dat de boosdoeners de vochtafvoerstrippen langs de zijkanten van het dak (af hoe je dat ook noemt. Ze sluiten niet meer zo goed aan vooraan en, zoals eerder gezegt, zit er zelf ergens in de buurt een miniscuul gaatje van ongeveer een vierkante cm... Nu heb ik hier rond 3 vragen:
- hoe kan je verdere vocht insijpeling langs deze afvoerstrippen vermijden? Liefst een niet te dure oplossing die liefst makkelijk zelf te doen is.
- bestaat er niet één of ander product of zo om miniscule gaatjes proffesioneel op te vullen en waterdicht te maken?
- hoe krijg je in godsnaam de hemel van een golf 3 1900 diesel CL '94 eruit. Ik wil het wel proberen maar mijn ouders verklaren mij zot en mijn zus (de eigenares) stribbelt zelf tegen. Misschien dat een degelijke uitleg hun zal overtuigen?
Reply With Quote