View Single Post
  #1  
Old 11-10-2008, 17:05
-Frank-'s Avatar
-Frank- -Frank- is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 137
Default Probleem met Fertan anti-roest

Hallo,

Ik ben bezig met het opknappen van een kever, en ben natuurlijk heel wat roest tegen gekomen. Nu heb ik via rustbuster.nl Fertan anti-roest besteld. Vervolgens ben ik precies volgens de gebruiksaanwijzing tewerk gegaan. Na het aanbrengen en de werk tijd van het materiaal blijft er een zwarte laag achter. Volgens Fertan moet je deze er zo met water af kunnen spoelen. Maar bij mij zit die laag behoorlijk vast. Zelfs met een schuursponsje lukt het niet om de zwarte laag los te krijgen. De bedoeling van het product is dat er na de bewerking met de anti-roest, en het afwassen van de zwarte laag er een bescherm laagje over het metaal zit. Je kunt hier vervolgens zo met epoxy primer overheen spuiten. Schuren zal het bescherm laagje aantasten en verliest zo haar werking. Ik heb al meerdere stukken metaal behandeld maar met het zelfde resultaat.

Heb al contact gezocht met rustbuster.nl maar die zijn niet erg behulpzaam met het oplossen van mijn probleem. Heeft hier iemand ervaring met dit product?

Groeten,
Frank
__________________
Kever 1302 1971
Reply With Quote