View Single Post
  #1  
Old 12-05-2016, 17:08
boerher boerher is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 240
Default Wielophanging verbeteren.

Goedendag,

Mijn golf is één van de vele die verlaagd is, hierdoor komen de draagarmen zo \___/ (beetje overdreven) onder de auto te staan.

Dit is ten negatieve van je rijgedrag (rolcentrum, camber enz.) Om dit te verhelpen zijn er ball joint extenders.




Daarnaast zijn er ook platen. In onderstaande afbeelding kan de ball joint verder naar buiten geplaatst worden. Dit heeft effect op je KPI en camber. Vaak wordt alleen naar camber gekeken, maar je KPI in verhouden met de centerlijn van je band kunnen effect hebben op je rijgedrag. Bij wijze van spreken bij het plaatsen van spoorverbreders heb je al verstelbare topmounts nodig. Camber verstel je aan de hand van de bovenste bout van je fusee.





Daarnaast zijn er verstelbare draagarmen. Voordelen zijn KPI afstellen per halve slag van de schroefdraad, groter KPI bereik dan met top mount, deels spoorbreedte, caster afstelbaar.




Om het plug and play te houden met een originele draagarm kwam ik zoiets tegen:




Omdat niet iedereen zijn auto even ver verlaagd en verschillende velg diameters gebruikt dacht ik aan een optie waarbij je zelf de hoek van de draagarm kan instellen aan de hand van shims/busjes.




Zijn er mensen die deze aanpassing al toegepast hebben of in de toekomst willen toepassen?
Bepaalde ideeën zou ik altijd nog een keer uit kunnen tekenen
Reply With Quote