View Single Post
  #12  
Old 13-05-2018, 00:36
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@ar1g3

De injectoren wil ik nog even een keer testen inderdaad. maar ik probeer nu eerst alle dingen te testen die weinig kosten, relatief makkelijk te controleren zijn etc. de injectoren eruit halen is peanuts alleen we weten allemaal hoe dat gaat als je iets hebt wat je moet uitbesteden, als ik ze wegbreng ben ik ze waarschijnlijk weer veel langer kwijt dan gedacht. Een map sensor kost 30 euro dus ik probeer even die goedkope/makkelijke dingen eerst + dat zon map sensor vervangen toch geen overbodige luxe is.

Lekken doet het uitlaatsysteem niet echt want ik hoor niks. het enige wat ik nog steeds een vreemd geluid vind is dat wanneer ik de auto start hij na de eerst 5sec. lopen ineens een soort van blikkerig geluid maakt met stationair draaien, dit verdwijnt op het moment als het toerental zakt naar 850tpm. Het is een soort van rammelende kat geluid maar de co waardes zijn goed en hij doet dit ook alleen op het moment dat ik net opnoemde. en er ligt niks los in de kat.

dat met die fueltrim is inderdaad een goede, was ik vergeten erbij te zetten. hij geeft dit aan:

Additieve trim: -0,4%

Meervoudige trim:0,0%

Nu is dit de berekening van ik denk over een afstand van 100km want ik heb recent nog een foutcode gewist.

ik weet niet of ik dat over een tijdje weer moet testen of dat ik met 100km er wel vanuit kan gaan dat het redelijk accuraat is.

Als ik daar vanuit kan gaan dan lijkt de trim wel oké te zijn...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote