View Single Post
  #484  
Old 30-09-2023, 14:48
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Gisteren de pomp weer gedemonteerd , met een afgetapte tank komt er niet veel benzine meer uit. Het rubber zag er niet heel slecht uit maar wat waarschijnlijk voor de lekkage zorgde was corrosie/ afzetting op de ring op de motor.
Deze heb ik verwijderd met staalborstel en een schroevendraaiertje tot het weer mooi schoon was.



Hier ben ik op de helft ongeveer.

Daarna ook de buitenzijde van de pomp nog schoon gemaakt, als je toch bezig bent... en natuurlijk het filter in het huis bekeken (was nog schoon) en alle contactoppervlakten ook schoon gemaakt.
Daarna een nieuwe O-ring met een lik olie er weer op gezet en de pomp gemonteerd. Ondanks dat de schroeven geheel aangedraaid zijn, kan ik de pomp nu wel nog draaien. Dat is niet zo handig bij het monteren van de benzine aansluiting.

Vervolgens weer wat benzine erin gegooid en de pompen aangestuurd met de KMS. Een kleine lekkage op de banjo (nieuwe ringen) en nadat ik die nog een zet gegeven had is de lekkage over
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote