View Single Post
  #17  
Old 23-12-2017, 21:57
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Hmm ik weet dat een elektronische gasklep moet ingeleerd worden, maar of de positiesensor dat ook moet denk ik niet.

Je lambdasensor zal het probleem niet geven, je geeft zelf aan dat hij het ook bij koude motor heeft, en dat het probleem er niet is bij warme motor (klopt dit nog)
Je lambda sensor doet niets bij koude motor, dan zit je in een open-loop regeling waarbij het mengsel nog niet wordt bijgeregeld.

Ik zou eens kijken naar valse lucht trekken. Check je inlaatsysteem of het VOLLEDIG luchtdicht is. Van aan je cilinderkop tot aan de plaats waar lucht gemeten wordt. Hoe dat bij jou gebeurt weet ik niet, ken je motor niet. Het kleinste lekje kan al grote problemen veroorzaken. En dan krijg je de symptomen die jij hebt, namelijk inhouden en stotteren onder belasting.

Op dat moment wordt er ongemeten lucht mee naar binnen gezogen, waar geen rekening mee is gehouden bij het afmeten hoeveel benzine er wordt ingespoten en krijg je een arm mengsel.

Check je volledige inlaatsysteem grondig. Als extra test kan je iemand anders vragen om gas te geven terwijl jij voor de motor staat en dan op het moment dat hij begint te stotteren met een deodorant fles langs de plaatsen spuiten waar het mogelijk kan lekken. Als dit het stotteren doet ophouden (al is het tijdelijk) dan weet je dat het daar lekt.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote