View Single Post
  #1  
Old 05-07-2013, 09:01
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default The Photography-thread

Omdat er op ons forum toch nogal wat fotografie-enthousiastelingen aanwezig zijn en ik er zelf sinds ongeveer een jaar ook veel aktiever mee bezig ben heb ik deze threat, dit topic, gestart.

Ik zie vaker in een verslag of foto-topic de vraag verschijnen:
Hoe doen jullie dat toch
of:
Hoe krijgen jullie die foto’s toch zo mooi, ik heb deze… apparatuur, hoe krijg ik ook zo’n mooie foto’s?

Laten we vooropstellen: Je hoeft geen duizenden euro's uit te geven om mooie foto's te maken, maar het eeuwige standpunt blijft toch:
Kwaliteit kost geld en vooral veel tijd!
Dus wel leuk om hierover te kunnen discussiëren

Ik heb zelf een Instagram-account en een flickr-account en ben zo heel veel te weten gekomen over hoe anderen het doen, wat ik wel en niet mooi vind en wat ik leuk vind om te doen. Kortom: heel erg leerzaam en zeker een aanrader!

Enkele maanden geleden heb ik op flickr ook een Volksforum-Group aangemaakt waar je lid van kunt worden als je een flickr-account hebt en je je mooiste VAG-gerelateerde foto's aan kunt toevoegen. We hebben daar inmiddels samen een verzameling van >1100 hoge kwaliteit foto's opgebouwd met bijna 100 leden afkomstig van over de hele wereld.
Deze foto's worden ook gebruikt om te posten op de Volksforum facebook-page met uiteraard veel respect voor de fotograaf en eventueel de eigenaar van de auto. Deze worden, indien bekend ook genoemd bij het posten.

Let’s go!



130825HS_VolkStyle_Base_078.jpg by just Herm, on Flickr
Locatie: VolkStyle Base 2013
Camera: Canon 7D
Lens: Canon 15-85mm f/3,5-5,6 USM
Filter: Rodenstock circulair polaristie
Post processing: Adobe Photoshop Lightroom 4.4
Reply With Quote