View Single Post
  #5  
Old 05-07-2013, 13:06
e30_324d's Avatar
e30_324d e30_324d is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by Herm Schreurs
Leuke setup die goed te betalen is:
- Canon 550D
- 50mm f/1,8 of zelfs f/1,4 lens
- cir pol filter
- veel oefenen en zeker geen auto-stand gebruiken
- adobe photoshop of adobe photoshop lightroom voor het ordenen en nabewerken!

Succes!

Damn heren, lekker plaatjes weer hoor en wat een mooi materiaal was daar aanwezig! En ik maar dag in dag uit in de werkplaats om mijn auto af te krijgen...



Quote:
Originally Posted by Rick
Om te beginnen: Een camera van een wat algemener merk, let's say: Canon, Nikon of in sommige gevallen Sony.

Ga daarna eens rond neuzen voor een circulair polariserend filter en wat lenzen, etc.

Buiten dat is wat know how van fotograferen en nabewerking ook wel een must.


Waarom een camera van een ietwat algemener merk, zijn deze dan zoveel beter dan Pentax camera's ?
Ik ben toch van mening dat het merk er niet toe doet en dat er geen slechte camera's geproduceerd worden tegenwoordig ?

Heb inmiddels voldoende lenzen:
• Sigma 17-70mm F2.8-4 DC HSM
• Pentax 50mm F1.4
• Sigma 70-200mm F2.8 DG HSM II

en voor iedere lens heb ik een circulaire polarisatiefilter.

Misschien ligt het aan mijn camera instellingen of nabewerken in Lightroom 3.6 ?

Ik plaats een link naar een foto van afgelopen weekend, moet je de lucht eens bekijken, die lijkt helemaal "uitgebrand": http://www.flickr.com/photos/sevent...phy/9189141847/

En da's maar één voorbeeld, heb wel meerdere zulke foto's maar dat heb ik deels kunnen wegwerken met Lightroom (al boet je dan wel in wat kwaliteit betreft).
Nochtans heb ik een circulaire pola gebruikt om de reflecties op het koetswerk weg te werken.
__________________
Website ~ Flickr ~ Blog

BMW 3er E30 324d shadowline edition
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Reply With Quote