View Single Post
  #599  
Old 03-03-2024, 13:33
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 947
Default

Mooi verslag René!
Waarom heb je nog van die vaste rembegrenzende rotdingen erin zitten? Investeer in een fatsoenlijke manuele en er gaat een wereld voor je open. Elke verschil in baan en weersomstandigheid wil zeggen dat je je achterremmen anders in kan stellen. Een achteras die leuk mee doet geeft je nog veel meer rempower.

Bij het inremmen van nieuwe remblokken moet je ze een trackday vantevoren het laatste half uurtje even monteren en dan inremmen. Dan kun je ze ook echt warm rijden (dat gaat op straat niet) en daarna wegleggen, zoals voorgeschreven.
Zoals je zelf al zegt in je verhaal is het "inremmen op straat" niet helemaal gelukt en idd, de transfer van 2 verschillende blokken geeft problemen. Die krijg je er normaal met koude remmen wel af overigens, dat gaat op slijtage en niet op transfer.

Ik had ook nog zitten denken over je opmerkingen over "goedkopere" blokken.
Maar wat zijn goedkopere blokken? Als je alleen naar de aanschafprijs kijkt is het leuk als ze €70,- goedkoper zijn maar wat als betere blokken ook gewoon langer meegaan? Dan zijn die dus goedkoper én geven ook nog eens een betere performance. Die EBC blokken zijn aardig op papier maar ik ken diverse betere blokken en jouw klachten wil je gewoon niet hebben met het vermogen waar jij mee rijd.

Mijn HT10's zitten er sinds 2015 op. Daar hebben ze slechts een uurtje Assen gedaan voor het blok er mee ophield.
Daarna heb ik er 1 dag en 3 middagen Zolder meegereden, en een middag Spa.
Ik zal ze opmeten zodra hij weer op de brug staat, maar ik denk dat er nog de helft op zit. Er is me niks opgevallen in de nacontrole na Spa iig.
Nu rijdt jij natuurlijk met veel vermogen, maar andere kant is Zolder wel héél wat pittiger voor de remmen dan die 2,5 remzone op Assen En je kan zowel Frank als Stefan vragen voor referenties, die waren beide verbaasd over de rempower in mijn Golf (en ik ging niet voluit op een onbekende baan).
Ik zag vorige week dat de prijs flink gezakt was!

Ook zie ik dat je ideale tijd dicht bij je beste tijd ligt. Dat is netjes gereden, maar wil eigenlijk zeggen dat verbeteren "moeilijk" is. Dan moet je iets anders gaan doen tijdens het rijden als je nu doet zeg maar. Want als je wat je nu doet optimaliseert, dan kom je hooguit aan die ideale tijd of ietsje beter

Je auto heeft op de foto's ook veel body roll. En hij tilt alsnog het pootje op. Dat is eigenlijk een teken dat hij toch niet helemaal goed ligt. Had jij de fusee verhogers al gemonteerd?

Wel goed om te horen dat die Nankangs in regen wel wat doen. Dat moet ik ook eens proberen.
Ik zal de vrijrijden agenda eens bekijken wanneer ik die kant op kan komen. Helaas is er geen trackday op Assen echt 'handig' voor mij dit jaar, dus hoop ik dan eens aan te kunnen sluiten zodat we met elkaar mee kunnen rijden (wel onhandig met die sessies maargoed).
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote