View Single Post
  #2418  
Old 25-09-2018, 22:01
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Vandaag was het de tijd van de waarheid waar dit project om draait, namelijk het gewicht!

Even een resume:
Aan het begin van het project heb ik de golf gewogen op de weegbrug:
Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Startgewicht (gewogen op weegbrug met bijna lege tank): 770kg


Bewijs met mij erin (90kg): 860kg:



Het doel was om de golf, met dezelfde hoeveelheid brandstof, en stoel/gordels voor 1 persoon, onder de 700kg te krijgen.. Laten we eens kijken of dat gelukt is..

Vandaag had ik een afspraak bij Snel Motorsport om de Golf uit te wegen en uit lijnen. Vanmorgen op tijd weg en veilig bij Snel aangekomen:



Om m daar op de brug te zetten, hier nog naast de weegschalen:



Na o.a. de hoogte en de bandenspanning gelijk te hebben gezet, en met ballast gewicht erin (bestuurder & volle tank) hebben we de golf uitgelijnd met de volgende waarden:


Caster kan nog groter eventueel, maar dan lopen de banden bij insturen tegen de voorzijde van de wielkasten aan.

Het gewicht met het ballast gewicht erin, zonder motorkap, en de gewichtsverdeling die daar bijhoort. Links/rechts is mooi verdeeld, voor/achter niet helemaal maar dat is te verwachten met een voorwiel aangedreven auto met de motor voorin:
805kg



En dan het gewicht zonder ballast.. onderstaand gewicht is met meer dan 25 liter benzine in de tank, we mogen uitgaan van een bijna lege tank dus laten we er eens 20liter aftrekken, =20*0,7= -14kg
Bovendien zat de voorspoiler er niet op dus die moeten we er nog bijtellen:
758gram, rond ik af op 1kg:



Dus van het meetgewicht mag 14-1=13kg afgetrokken worden.
En het meetgewicht was...:



711kg!

711-13kg= 698kg!! DOEL GEHAALD

Hier ben ik uiteraard zeer tevreden mee, ik had niet meer verwacht dat hij echt onder de 700 zou zitten!

Nu nog een beetje vermogen, vrijdag&zaterdag gaat hij op de rollenbank..
Reply With Quote