View Single Post
  #419  
Old 03-03-2020, 19:39
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Inmiddels weer een stukje verder..

Van de geklonken staafjes de koppen eraf geboord en met de pers eruit geduwd.
Slaan met een moker oid wil ook wel maar dit gaat beter zonder de boel te beschadigen.






Ook een nieuw lager besteld omdat er 1 niet fris meer was en direct gemonteerd;






Bouten bij Schaap & Bron gehaald en boel tips gehad van de afdeling revisie en zoals gewoonlijk weer super-supergoed geholpen daar
Ook nog van die stalen verbindingsplaatjes meegekregen, die zitten normaal niet bij zo'n setje met ARP boutjes.
Gemonteerd:




Bak weer deels inelkaar:




Nu alleen nog her en der goed schoonmaken.

De boutjes om de bak weer mee inelkaar te zetten heb ik ff schoongemaakt en bij de verzinkerij achtergelaten om ze elektrolytisch te laten verzinken.
De bak wordt 2K zwart gespoten en dat lijkt straks netjes ipv zo weer inelkaar zetten met de oude bouten.

Daarnaast kwam ik erachter dat er onder aan het bakhuis 1 oortje af geknapt was. Eerder nooit gezien maar met het omkeren en schoonmaken viel het mij op.
Ik heb de plaat die tussen de bak en de motor komt even als mal gebruikt. Nu kan deze straks ook vast aan het carter van de BWA motor. Opzich geen must, maar wel mooi dat het toch vast kan.
Schijnt dat een mk3 bak wel de gaten aan de onderzijde wel op de juiste plaats heeft en het bakhuis van een mk4 niet. Maar dit heb ik me laten vertellen, dus weet niet of het ook echt zo is. Ik heb er nooit echt op gelet en op moment even geen vergelijkingsmateriaal liggen

In ieder geval wil zo'n 02A wel goed lassen, die nieuwere (vooral 6) bakken van golf 5/6/7 zit veel magnesium in en dat wil echt helemaal niet maar dit wil super.




Oortje er weer aan:




Nu wachten op de verzinkerij en dan de bak weer inelkaar zetten...

Iemand nog tips welke vloeibare pakking te gebruiken om de bak dicht te maken? Dat witte spul van de dealer? Of iemand goede ervaring met een andere soort?
Dan hoor ik het graag!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote