View Single Post
  #398  
Old 29-03-2018, 14:48
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bedankt allen voor de leuke reacties en complimenten.

De Golf is onlangs verhuisd van stalling naar een andere stalling in de buurt . Dit wordt uiteindelijk de stalling voor de bus.
De bus zit inmiddels ook al wat werk in (en ben nog niet klaar). Ik werk sinds dat ik “papa” ben 40 uur in 4 dagen dus de avonden zijn kort. Daarmee heb ik wel een dag in de week voor mijn dochter. Waar we samen leuke dingen doen waaronder ook ritjes auto-onderdelen ophalen her en der, dus ze is nu al besmet met het virus

Met de verplaatsing van stalling was het een mooie gelegenheid (ondanks de kou) om de Golf te wassen en de 15 inch RS001 (origineel ET25) wielen te monteren. Dit is in combinatie met G60 remmen nog wel een kleine uitdaging. (waarbij dit t.o.v. RM ET33 helemaal geen probleem is, was ervoor gemaakt). Naast ET verschil helpt het boutje moertje princiepe bij de RS’en ook niet mee.

Het komt er nu kort op neer dat ik geen Epytec adapters meer heb. Het vermoeden was er altijd al, dat je met adapters net effe sneller in de problemen komt. Dit is ook echt zo, het scheelt bewezen 4 mm maar ik verwacht zelf nog iets meer (6 mm) alleen ontbrak het me de juiste maat spacer om dat te bewijzen.
Ik heb nu de originele G60 remzadels rechtstreeks op het golf 1 fusee met alle originele bouten. Welke aanpassingen gedaan worden om dit mogelijk te maken kan ik helaas niet delen. Iemand anders heeft hier tijd en energie in ingestoken en betreft niet een "eigen" ontwikkeling.
Verder zijn de RS'en front mounted opgebouwd wat in mijn geval weer voordelen geeft qua ruimte. Wel op de veilige(re) manier dus zo dat de kracht niet alleen rust op de boutjes..
Zet het ter informatie/neerslag neer aangezien je anders alleen het resultaat ziet en mogelijk denkt mooi dat past en dan bedrogen uitkomt in de uitvoering..

Met de 195/45/15 t.o.v. de 16 inch Porsche banden merk ik wel dat ik een scherpe bocht wat inlever. Wielspin is hetzelfde gebleven. Maar altijd nog snel genoeg om wat lease bakken te kakken te zetten. Getrokken fietsbanden is dus geen goed idee als je een bocht in en veilig uit wil knallen.




















__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote