Thread: Ruben's MK1
View Single Post
  #1  
Old 04-11-2017, 20:50
Ruben06NL's Avatar
Ruben06NL Ruben06NL is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 10
Default Ruben's MK1

Ik ben Ruben, (nog) 15 jaar, en heb nu bijna anderhalf jaar een '81 Golf MK1.
Het is een 1981 Volkswagen Golf 1.5S Automatic, L97A Diamantsilber.
Het is echt een 'instapmodelletje' met een 1.5L automaat, dus weinig bijzonders maar heeft niet echt 'klassiekerwaarde' dus ik hoef me niet verplicht te voelen hem compleet origineel te laten... (het is geen '76 met een waarde van boven de €5000,- ofzo) maar qua uitstraling hou ik zelf wel van een beetje een originele look, dus geen bumperkitjes, bbs'jes of springveren.
Ik wou graag een auto voor ik 18 werd en wou wel iets ouds... ik was helemaal enthousiast toen ik het hoopje roest voor het eerst bij de verkoper zag staan...







Dus met als plan het opknappen van de Golf.
De spatbordjes en verschillende inlasdelen zijn al gemonteerd, nu staat hij bij de spuiter, na een beetje twijfelen toch gegaan voor een wat apartere maar toch VW-kleur: L96N Vipergrün.


Ongeveer zo dus.

Verder hoopte ik er nog iets interessanters van te kunnen maken dan een '1.5 3-traps-automaatje' misschien een 1.8 5-bak uit een Golf 3 met een donorauto of een losse 1.8KR 16V.

Vandaar ook het aanmaken van dit account, bij enige problemen heb je zo veel meer aan een forum, heb ook altijd nog de hulp van m'n vader, ik kan me voorstellen dat ingrepen bij een Golf 1 toch een stuk lastiger zijn dan bij mijn andere hobby:


'94 Piaggio Vespa Si

Ik hoop dus veel hulp te hebben aan dit forum
Kon niet echt een 'persoonlijk-afdeling' binnen het forum vinden dus heb ik het hier geplaatst, indien dit wel bestaat wil ik het best verplaatsen, 'k zal binnenkort even de site afstruinen...
__________________
'77 Golf 1.1
'87 Caddy 1.6 TurboDiesel
(+ '81 Golf 'project')
Reply With Quote