View Single Post
  #1  
Old 26-10-2019, 19:01
Dennis-Mash's Avatar
Dennis-Mash Dennis-Mash is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 2,388
Default VW Golf 2 G60 Edition One Winterproject

Hallo allemaal,

Na een lange tijd niet veel actief te zijn geweest op de fora's nu toch maar weer eens een project topic openen en bij gaan houden. Dit nadat er een aantal enthousiaste reactie's kwamen op een berichtje van mij in het 'Originele NL GTI G60 hoeveel nog?' topic.

Sinds een aantal weken ben ik namelijk in het bezit van een origineel Nederlandse Golf 2 G60 Edition One uit het bouwjaar 1991. Verkocht bij VW Dealer Beckeringh in Uithoorn. Nu heb ik hem overgenomen van EvertVW welke hier ook op het forum actief is/was. Hij heeft goed voor de auto gezorgd aangezien alle papieren en sleutels er nog netjes bij zijn. Ook een hoop onderdelen over mogen nemen waarmee ik erg blij ben! Helaas heeft Evert hem van de hand moeten doen vanwege tijdgebrek.

De bedoeling is om de Golf na de 8 a 9 jaar dat deze stil heeft gestaan weer terug de weg op te krijgen in een nette en zo goed als originele staat. Vandaag dan ook begonnen met de eerste delen te vervangen zodat de Golf technisch weer 100% in orde is waarna 'ie naar de spuiter zal gaan voor een compleet nieuwe laklaag.

Heb even een paar foto's gemaakt. Niet heel spannend allemaal maar zal proberen de grotere vooruitgang hier bij te houden met foto's.

Door de regen terug naar huis. Achterruitjes even dicht gemaakt met tape en folie.




Daarna mooi binnen gestald waarna het even uitproberen was waarom de motor niet aan wilde slaan. Een niet werkend relais en een defecte brandstofpomp waren de oorzaak. Deze vervangen en hij liep direct.




Nu vandaag tijd gehad om de auto eens op te brug te zetten en er al het één en ander aan te doen. De stapel onderdelen is al iets kleiner geworden.
















Zou er iemand nog onderdelen hebben liggen dan hoor ik het graag. Ik zoek onder andere nog een nette blauwe hoedenplank, hoedenplank dragers en een nette zwarte hemel met schuifdak. Of een goede oplossing zoals opnieuw bekleden misschien..?

En misschien toch maar eens een telefoon kopen met een betere camera.
__________________
Volkswagen Corrado VR6 '92
Volkswagen Transporter 2.5 TDI 174PK '08
Reply With Quote