Thread: My First Bug
View Single Post
  #2  
Old 19-07-2007, 23:12
Rookie's Avatar
Rookie Rookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 15
Send a message via AIM to Rookie
Default

Het begint al meteen goed. Vanavond heb ik de kever in de garage gezet en wilde eens kijken of ik hem aan lopen kon krijgen. Omdat hij ongeveer 3 jaar niet meer gelopen had, was waarschijnlijk de benzineleiding leeg verdampt. Dus heb ik er voor de zekerheid 5 liter in de tank gedaan en geprobeerd te starten. Er gebeurde niet veel dus besloot ik de benzine aan te zuigen, en daar heb ik een luchtbed pompje voor gebruikt. (mondje dicht tegen mijn vriendin) Maar na enkele pogingen nog steeds geen benzine.

Toen ben ik de leidingen eens na gaan lopen en kwam ik er achter dat er halverwege een t stuk zat. De leiding die van de tank af kwam ging verder naar het blok en naar de standkachel. Maar dat t stuk was rot, dus ff snel vermaakt zodat alleen het blok benzine krijgt. Opnieuw met mijn pompje aan het pompen en toen kwam de benzine al vrij snel. Opnieuw starten en ja hij deed het

Vol trots stapte ik uit (terwijl de motor nog liep) om eens te genieten. Maar wat ik aantrof bij het blokje was een fontein van benzine. De slangetjes waren allemaal zo slecht dat de benzine er doorheen spoot. Mijn eerdere reparatie van het t stuk had het ook begeven en voorin lekte hij ook aardig wat. Ik besloot om de lekkage vooraan bij de tank als eerste op te lossen om zo ook de rest van de lekkage te stoppen. Eenmaal onder de wagen gekropen met mijn Jerrycan, trok ik heb benzine slangetje dat uit de tank komt los en liet zo de tank leeg lopen. Dus bij deze moet ik ook gehele brandstof transport nakijken/reviseren. Maar toen ik daar lag te wachten tot de tank laag was, zag ik een paar blaasjes zitten. Ik pakte een schroevendraaier die in de buurt lag en dat had ik beter niet kunnen doen.....






echt balen!!!

Ik heb nog zo goed opgelet met de aankoop, alle dorpels, randen enz. twee maal nagelopen en nu kan ik alsnog naar een lasser. Hier had ik niet op geteld. Verder moet ik me nog gaan verdiepen in de remmen want die moeten allemaal vervangen worden.

Tot zover mijn avontuur.

Groeten,
Frank
Reply With Quote