View Single Post
  #158  
Old 01-03-2020, 11:27
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Even hier t stof eraf blazen

Toen ik na de restauratie ging rijden sloeg op de snelweg ineens de motor af

Nadat ik naar de vluchtstrook ben gereden en de auto opnieuw probeerde te starten sloeg hij weer aan maar als ik wat harder optrok begon hij te stotteren en sloeg hij ook wel eens af

Gelukkig was ik kort bij huis dus ben ik naar huis gestrompeld met de auto om hem thuis na te kijken

Het bleek dat ik de aanvoer en retour had omgedraaid op de aansluiting van de benzinetank en daarom zoog hij benzine aan via de retour
Als het brandstof niveau te laag kwam in de tank kreeg de motor dus geen benzine
De leidingen omgedraaid en het probleem was verholpen

Daarna is de auto in de winterstalling gegaan om in het voorjaar weer eruit te komen

Eerst de wielen eens goed gepoetst en gepolijst







Om daarna lekker rond te rijden

Na een maand of 2 merkte ik dat als ik wou invoegen op de snelweg en meer gas moest geven om op snelheid te komen ,dat de motor op vol gas inhield
Ik verwachte dat dit een brandstof probleem was wat met de carburateur te maken had en daarom mijn monteur gebeld om hier naar te laten kijken

Het probleem was te verhelpen met een nieuwe pakking en wat kleine dingetjes maar omdat de carburateur toch uit elkaar moest maar besloten om heel de carburateur te reviseren

Alles ultrasoon laten reinigen







Deze pakking had t wel gehad




En de carburateur is opnieuw opgebouwd met nieuwe vlotters, acceleratie membraan ,sproeiers enz enz

Daarna op een paar kleine dingen na heel t seizoen zonder problemen rondgereden

In het begin van dit jaar was het tijd voor het interieur

Omdat de deurkaarten, kofferbakbekleding en dakhemel allemaal nieuw zijn blijven de 2 voorstoelen en de achterbank over

In de voorstoelen heeft een vorige eigenaar ooit geprobeerd om hoofdsteunen in te zetten en daarna weer verwijderd om de gaten in de bekleding met een lapje af te plakken
er zaten wat brandplekken van sigaretten in,de biezen waren krom en de achterzijde van de rugleuning van de achterbank was los dus al met al genoeg om te verbeteren










De bekleder kon nog nieuwe vulling bestellen voor de achterbank en de zitting van de voorstoelen maar de rugleuning niet meer

Deze kon ik gelukkig nog wel bestellen en heb ik ook nog origineel aan kunnen komen







En daarna alles laten bekleden en weer terug in de auto gezet























Reply With Quote