View Single Post
  #338  
Old 13-06-2020, 07:29
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Super mooi werk weer, je oog voor detail en afwerking is echt heel groot!!

Over je motorplannen: hou je er wel rekening mee dat je, als je veel vermogen uit een DAZA/DWNA onderblok wilt halen, je deze zult moeten gaan sleeven?
En waarom de keuze voor een NA cilinderkop? vanwege het niet gebruiken van de FSI? Welke ECU ga je gebruiken, aangezien de FSI op beide nokkenassen VVT heeft, en de NA heeft dat alleen op 1 nokkenas.



Leuk dat je het vraagt en we sparren nog wat met de ideeën. Een fabrieks nieuwe 2.5 staat er al, maar vind het totaal pakket nog erg zwaar voor in een auto waarbij de wegligging erg belangrijk is, ondanks dat de bak maar 45KG weegt en toch sterk genoeg is voor 900NM. We zullen sowieso gaan werken met op maat gemaakte Nokkenassen en een ECU van Syvecs of Ecumaster, maar Syvecs heeft mijn voorkeur. Een inlaatspruitstuk is er ook al met dubbele injectoren en ik vind de US cilinderkop erg mooi zo zonder de FSI injectoren idd. Van sleeves weet van en is prima te betalen en valt mij niks tegen. Ik heb persoonlijk altijd mijn voorkeur gehad in de stalen onderblokken doordat ze minder vervormen/stijver zijn, maar dit aluminium onderblok schijnt toch erg goed te zijn. Doel is 800+pk met 900NM an zal waarschijnlijk een GTX40 achter gaan komen, Keuzes, keuzes
Reply With Quote