View Single Post
  #189  
Old 29-12-2014, 23:01
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Ruud
Klopt, ik haal het filtertje eruit en ringetjes en beschermkapje. Ik heb nieuwe filtertjes en ringen in bulk op voorraad.

Voor vrienden reinig ik ze hobbymatig, interesse PB maar (doe alleen phase 1 injectoren).

Update
Zaterdag vroeg door weer en wind mijn golf op gaan halen bij Dutchbuild! Wilco dacht de komt vast niet door het klote weer maar kon niet meer wachten van ongeduld!
Wilco en zijn team hadden afgelopen maand binnen een paar uur de motor op orde. Grootste probleem zoals eerder gemeld in de gasklep en wat zaken in het vacuĆ¼m gedeelte. Daarnaast zat mijn luchtinlaat niet goed vast. Uitlaatspruitstuk is opnieuw gevlakt nieuwe (originele) pakking er tussen. Ben vast nog het nodige vergeten te vermelden!

Verder was ik niet tevreden met mijn stangen conversie kit van Claus van Es. Probleem is dat de horizontale schakelgang veels te kort is en niet valt af te stellen! Misschien lekker bij de sprint maar niet voor op de weg.
Dutchbuild heeft mijn corrado kabelschakeling onder de golf gemaakt. Deze zit zo gemonteerd dat het interieur zijn originele look houdt!
Daarbij moest de uitlaat ook worden aangepast. Let op de foto's is het wat moeilijk te zien maar de uitlaat zit NIET op het laagste punt, het chassis is nog steeds het laagste punt.

Geweldig overigens bij Dutchbuild, alle projecten gezien van andere klanten. Zoveel te zien en zoveel details. Wilco zijn post zijn vaak heel uitgebreid maar dat begrijp je pas als je daar bent. Je wordt echt gegrepen in de verhalen en je komt niet meer weg.












































Filmpje hoe de G60 motor nu loopt en klinkt

Dankzij geweldige RDW oldtimer regeling mocht ik natuurlijk niet terug rijden met de golf. Maar liefst 20 kilometer gereden afgelopen 2 jaar.. Nog 980 te gaan voor het inrijden van lader en motor...
Maar ja het weer was er nu toch niet naar en mijn daily heeft wel winterbanden;



Lekker warm weer terug in mijn garage;



En daar liggen al weer wat goodies te wachten, die ik afgelopen maanden heb verzameld.

Originele golf 1 blaupunkt radio. Deze is met DIN aansluiting waarop een AUX IN (jack) kastje komt voor het moderne MP3 geweld en FM radio.



Van een vriend een smetteloze spucknapf mogen overnemen uit zijn vitrine verzameling. Hij wilde eigenlijk niet lossen maar ik hem dan toch



De rubbers voor de klapraampjes worden weer nieuw gemaakt. Setje bij Theo (vwwobshop) gekocht;



En dan de volgende major upgrade voor de komende periode; Alles verzameld voor een volledige ombouw naar schijfremmen achter. Daarbij doe ik nieuwe achterasrubbers en de originele stabi klemmen. Plus nieuwe GTI tank.




__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote