View Single Post
  #2  
Old 01-05-2020, 16:08
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Ralfons

Ik heb de volgende vragen:
- er is geen vacuüm op de ontstekingvervroeger, ongeacht het toerental. Geprobeerd door te prikken/ met boortje in de hand open proberen te maken: is hard en potdicht. Gasklephuis eraf en schoonmaken? Dien ik nieuwe pakkingen te regelen van te voren? Dit heeft toch niets van doen met de stationairloop?


Daar hoort toch écht vacuum op te staan! Ongeacht het toerental. Onder de gasklep zit inderdaad 1 papieren pakking, is aangeraden deze te vervangen omdat je anders vrijwel zeker valse lucht gaat trekken. Wat betreft het gasklephuis schoonmaken: Kijk eerst even hoe 'vies' deze is. Even de plastic kap er bovenop los en gasklep met de hand (aan de pal aan zijkant, niet de vlinderklep zelf) helemaal openen. Vaak kun je aan de onderkant van de vlinderklep wel zien of deze pikzwart is. Kijk meteen even met een zaklamp oid in het inlaatspruitstuk onder de gasklep, lag bij mij een halve liter olie in

Quote:
Originally Posted by Ralfons
- Ik snap niet dat de ontsteking zo verdraaid moet zijn. Er is in weze niets veranderd. Loop ik nu niet te compenseren voor een ander probleem?


Mijn NZ reageert ook niet heel intens op het verdraaien van de verdeler, pas als ik deze echt een heel eind verzet merk ik verschil in de loop.

Quote:
Originally Posted by Ralfons
- Zie vraagteken links bij de foto: wat doet deze slang?


Deze 'UFO' opent tijdens gas geven de toevoer vanuit de brandstofdamp pot, en zuigt hier verdampte benzine uit de tank op.
Reply With Quote