View Single Post
  #1  
Old 19-07-2008, 21:45
bertil's Avatar
bertil bertil is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 38
Default Ik en mijn verhaal over een Jetta 1.3 C 1983

Beste mensen,

Mijn naam is Bertil, ben 37 jaar en ik woon in Veenendaal.
Sinds een jaar of 8 ben ik eigenaar van een Jetta 1.3 C uit 1983.
Deze auto is voor mij heel speciaal. Mijn opa kocht hem nieuw in 1983. Toen de Jetta 13 jaar oud was mocht Opa niet meer rijden vanwege verminderd zicht. Mijn moeder reed opa en oma als dat nodig was en ze gebruikte hem als 2e auto. Na een jaar of 4 onderging moeders een operatie aan haar schouder. Zowel opa als oma waren inmiddels overleden. Omdat de Jetta niet echt licht stuurt wilde ze graag wat anders aanschaffen. Ik was van mening dat ze de Jetta niet weg moest doen omdat deze niks waard was en het eigenlijk zonde was. Ik had een paar weken daarvoor mijn 2e auto naar de sloop had gebracht en we zouden het voorlopig bij 1 auto houden, tot mijn moeder mij de sleutels en de papieren bracht. Als ik hem wilde hebben dan was hij van mij. Ongeveer 4 jaar heb ik hem als 2e auto gebruikt. Mijn vrouw wilde er niet mee rijden (dat ding stinkt en stuurt zwaar) dus moesten we maar eens wat anders aanschaffen. Dat werd een Citroen Saxo. De laatste 3 jaar heeft de Jetta in een stalling doorgebracht. Toen ik hem daar heen bracht was de auto in redelijk goede staat. Natuurlijk de nodige gebruikerssporen maar dat heeft zo zijn charmes. Nadien heb ik de auto niet meer gezien.

Nu de Jetta 25 jaar is geworden loop ik met plannen om hem op te gaan knappen en er bij mooi weer af en toe mee te gaan toeren. O.a. de lak en de bekleding van de stoelen en achterbank verdienen de nodige aandacht.
Wat mij zorgen baart is het dak. Daar zit een Vermeulen Holandia schuif / kanteldakje in wat nogal lekt. Er zit wel een watergoot in het dak maar toch. 10 jaar geleden ben ik al eens op zoek geweest naar een nieuw rubber maar helaas nooit gevonden. Nu overweeg ik om er misschien een ander dak op te lassen. Als er mensen met tips zijn dan hoor ik die uiteraard graag!

En dan nog een foto. Dit is helaas de enige die ik heb. Als ik de stalling eerdaags bezoek dan maak ik er nog wel een paar.

Ik hou jullie op de hoogte van de plannen

Groetjes,
Bertil


__________________
Jetta 1.3 C 1983 2 deurs (erfstuk van opa, eerste eigenaar) geschorst tot nader order...

zie mijn te koop gevraagd topic!
Reply With Quote