View Single Post
  #2  
Old 26-11-2005, 03:23
volksaddiction's Avatar
volksaddiction volksaddiction is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,546
Default

Quote:
Originally Posted by oneillboy
Ik heb olielekage aan men blok onderaan en zo op het eerste gezicht zijn het de stoterstangpijpjes die lekken.

Ik heb aleens rondgevraagd hoe dit nu eigenlijk moet en kom uit bij twee tegenstrijdige meningen; volgens de eerste moet de motor uit de auto worden gehaald en volgens de tweede niet? weet iemand het? of heeft er iemand ervaring mee?

Waar moet ik op letten als ik de stoterstangpijpjes vervang, is er een betere kwaliteit van stoterstangpijpjes of dichtingen? Zijn er andere dingen (nokvolgers enzo) die ik dan ook beter kan vervangen als ik der dan toch aan bezig ben. der is een klep die een beetje tikt bij stationair toerental maar das bijregelen denk ik .
http://www.volksforum.com/albums/fi...e3_original.jpg

Men motor is een type 4 in een 912E

thanks en greets jan

Ha die Jan,

Normaal gesproken moet voor het vervangen van de stoterstangpijpjes het blok er uit en de cilinderkop eraf, omdat ze tussen de kop en het karter gedrukt zitten.
Hiervoor is een mooi alternatief, de deelbare stoterstangpijpjes 69,- p/8).


Deze zijn te monteren met het blok in de auto, enige wat je hiervoor hoeft te doen is de tuimelaar te demonteren en de stoterstangen eruit te halen.
Daarna kan je heel eenvoudig de oude stoterstangpijpjes eronder vandaan trekken (is maar blik) en de nieuwe ertussen drukken.
Mocht er maar een enkele lekken zijn ze ook per stuk te koop (8,- p/s)
Als je dan de tuimelaar terug zet, kleppen stellen en rijden maar weer !
suc6
__________________
www.volksaddiction.nl


'52 split (my girl's slammed daily)
'55 oval (almost done)
'72 VW 181 (resto)
'91 golf I cabrio
'00 new beetle highline
Reply With Quote