View Single Post
  #27  
Old 12-01-2020, 21:07
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

vandaag de hele dag met die carbu bezig geweest, wat een krengen zeg.

probleem 1: de chokeklep gaat stroef, je moet echt duwen met een vinger voor die wil bewegen, mijn andere carbu geweest dat al als je er tegen blaast.
ik kan de carbs niet wisselen aangezien de halve maan voor de gaskabel bij de andere carbu aan de andere kant zit. daar zit dus al een verschil tussen een 1.3 en 1.8 carbu.
ook ontbreken er vacuumslangetjes en potjes bij de mijne, die de andere WEL heeft.

probleem 2: bij het spuiten van remmenreiniger op de voet, gaat de motor harder lopen. vandaag daar een extra pakking voor gemaakt om onder de carbu te steken. dat is stabieler.

probleem 3: een kapotte vacuumslang aan de carbu, als je die plooit, zie je de scheurtjes komen. die is vervangen.

het enige probleem blijft die choke dus. ik heb dat slakkenhuis met die veer verwijderd, en die ziet er goed uit.
ik heb dan het plastic deel waar dat slakkenhuis op past ook verwijderd. daar draait het mechanisme van de choke heel zwaar op. de chokeklep op zich en het verbindingsstangetje zijn goed (stangetje viel op de grond, wat een prutswerk om die terug te krijgen).
heb die plasticdelen en veren allemaal gedemonteerd, maar het blijft stroef. alsof het zo stroef moest zijn.
de andere carbu is daar veel soepeler in, MAAR die onderdelen zijn niet dezelfde. zitten minder wieltjes en veertjes op.

ofwel upgrade naar weber, ofwel naar motocarbs. hier liggen nog 2sets motocarbs van honda fireblades die dit doel ooit hadden

ik heb deze inlaat op mijn golf


om een weber te monteren, heb je zo een adapter nodig van pierburg naar weber. dat ding kost 100€ (let op die zwarte voetplaat die anders is dan de mijne)



nu zie ik overal adaptors voor de andere inlaatstukken dan de mijne. ik heb bouten op de 4 hoeken, terwijl die adapters allemaal voor dit linker inlaatstuk is



kan ik niet gewoon een adapter maken rechtstreeks van de inlaat naar weber? zonder die plastic tussenstuk er bij? ik vind het absurd om een adapter te maken op de originele adapter

uit wat materiaal zijn die zwarte plastiek voeten eigenlijk gemaakt? want wil zelf een adapter maken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote