View Single Post
  #10  
Old 12-05-2018, 23:12
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@René de brandstofdruk heb ik niet meer gemeten. ik heb de FPR gecontroleerd, het brandstoffilter vervangen en de Brandstofpomp vervangen omdat ik daar zo goedkoop aan kon komen. Maar dat zou ik voor de zekerheid nog even een keer kunnen doen.

ondertussen heb ik ook de Lambdasonde gecontroleerd in Vagcom deze werkt gewoon naar behoren (ik heb er wel maar eentje, na de kat zit niks meer? hoort er daar normaal niet nog een te zitten?)

ik heb om te testen toch nog ff de LMM stekker losgegooid en merk geen verschil met rijden. Ik kan zo snel alleen niet achterhalen of de LMM nu kapot is als hij hetzelfde/beter loopt met de stekker los of slechter. Er wordt van alles geroepen maar iedereen zegt iets anders dus dat moet ik even uit gaan zoeken.

Ook heb ik omdat de auto als hij koud is 1200 toeren stationair loopt de Koelvloeistoftemperatuursensor even losgegooid om te kijken of die misschien de computer in een soort van 'choke' programma houd waardoor ik niet het volle vermogen krijg. maar ook dat is niet het geval.

Vanmorgen nog even het wastegate stangetje proberen af te stellen en de wastegateklep sluit ook goed zonder dat het stroef gaat o.i.d.

De Lamdasensor er ff uitgeschroeft en met een camera'tje in de downpipe gegaan om te kijken of de klep van de wastegate niet gescheurd was:




Ook die ziet er prima uit, sluit mooi, geen scheurtjes of gekke dingen. Dat is in elk geval een grote zorg minder want dat was denk ik wel een van de duurste geintjes geweest.

De lambdasensor zag er opzich nog wel oké uit, is wel wat warm geworden lijkt het maar werkt nogsteeds prima.




in elk geval weer een paar dingen die ik weg kan strepen.

wat ik nu de komende week wil gaan proberen is druk op de wastegate actuator zetten en kijken of hij die druk vasthoud en niet wegvalt. Ik weet dat dit waarschijnlijk niet het probleem zal zijn maar ik ga gewoon alles controleren want alles heeft ook met elkaar te maken merk ik wel.

Ik heb een nieuwe MAP sensor besteld, de symptomen voor een defecte MAP sensor komen aardig overeen alleen lijkt via VAGCOM de MAP sensor gewoon goed zijn werk te doen. Aan de andere kant geeft een MAP sensor geen foutcode en hij ziet er van buitenaf al erg versleten uit. Dus vervangen zal sowieso vast geen kwaad kunnen.

Als deze twee dingen het niet zijn kan ik de katalysator nog controleren. De originele uitlaat zit er nog onder van voor tot achter, dus heel gek zou het ook niet zijn als de kat verstopt zit. Al word hij nooit roodgloeiend o.i.d.

Als het dat allemaal niet is ga ik denk ik ff een tuner de software eraf laten halen en terug zetten naar origineel en kijken of ik dan nogsteeds dezelfde problemen heb. zo niet laat ik de software weer terug zetten en weet ik in elk geval dat ik het niet in die hoek hoef te zoeken.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote