View Single Post
  #23  
Old 18-09-2019, 21:33
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Mooi ding, en in Lhasagroen, in die kleur was mijn eerste Pirelli GTI ook, imho de mooiste W65 kleur.

Twee dingen nog, het is eigenlijk muggenziften en doet verder niks af aan die auto, maar toch wil ik het ff vermelden: in de advertentie staat dat een Pigo groen getint glas hoort te hebben, dat klopt niet, Pigo's werden ook met "gewoon" glas geleverd. De tweede Pigo bv die ik in 't verleden in mijn bezit had had vanaf de fabriek geen groen getint glas, hebben we pas naderhand zelf erin gezet, omdat ik dat natuurlijk mooier vond.

En waar de wijsheid vandaan komt dat er 26000 stuks van zijn geproduceerd. Andere bron(nen) menen 10000 stuks, niemand zal dit wel zo precies weten.


heb ik ook geen idee van hoeveel het er precies waren..
volgens mij zijn ze ook enkel tussen Mei en September 83 gebouwd..
een maand of 5..26000 is dan voor die tijd een serieus productienummer
en dat glas klopt ook..groen getint glas was op een Pirelli dan een kostenloze optie
maar je moest hem bij het bestellen wel aanvinken,anders nada noppes..
heb ook wel eens mensen zie beweren dat een schuifdak ook standaard was op een Pirelli..ook niet waar..
maar kan goed begrijpen ,dat wanneer mensen toen zo'n ding nieuw kochten dat ze het er meestal wel bijnamen..
dan had je toch voor europese begrippen een full options GTI
verschillende mythes zijn een eigen leven gaan leiden,maar..
de wielen zijn NIET van Pirelli ,maar Ronal en altijd 14 inch ook het reservewiel(15 nooit standaard)
een Pirelli van 82 bestaat niet..
en duitse GTI van eind modeljaar 83 in Heliosblau is altijd een Pirelli
een Pirelli is qua remmen,motor,bak,onderstel hetzelfde als een gewone 83er GTI
in Nederland had je de Plus uitvoering ,in de UK de Campaign..ik meen zwitzerland de Trophy..
het enigste verschil in uitvoering in W64/W65 was het niet meegespoten kunstof en de mogelijkheid tot enkele aparte kleuren zoals Platin of Kupferbraun..
en zal dan best nog wel iets specifiek vergeten nu..
Reply With Quote