View Single Post
  #1  
Old 26-01-2016, 19:00
Wassley Wassley is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 8
Talking Golf 3 1h1 blok ombouw 2.3 v5

Hallo beste luitjes,

ik ben sinds februari 2015 een trotse 2e bezitter van een volkswagen golf 3 1h1 uit 97(75pk variant),
nu vind ik dit blok tergend tragisch als ik het vergelijk met andere auto's met 1.6 motor die er al minimaal 100 pk uit persen.

nu was mijn plan om dit golfje beter als nieuw te maken door er een golf/passat/bora 2.3 v5 blok in te leggen maar ik heb zelf nog nooit een blokswap gedaan met benodigde aanpassingen aan kabelboom e.d. .

evt mocht dit plan te gek zijn is een 2.0 4 cillinder ook leuk zat maar het eerste idee is toch de v5!

ik heb het blok e.d. nog niet liggen dus ik wou eerst een lijstje starten met de benodigdheden iig blok/kabelboom/ecu/motorsteunen/uitlaatsysteem.

wie kan mij verder helpen om dit lijstje af te maken zodat ik inkopen kan gaan doen met een maandje of 2 en van de zomer kan starten met het ombouwen?

het verdere plan met de golf is dat de kofferbak gecleaned word (kenteken op de bumper)
en over gespoten(candy red)met carbon wrap over het dak en motorkap.
en roja cup velgen metallic zwart,
het is geen project wat dit jaar nog afkomt maar meer een 2 a 3 jaar plan!
maar dat het blok en alles gaat werken is wel het idee voor dit jaar!

graag hoor ik jullie reactie's over de bouwplannen en tips voor het aanschaflijstje en inbouwen zijn altijd super welkom!
Reply With Quote