View Single Post
  #244  
Old 16-04-2024, 09:20
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 841
Default

De Golf heeft de laatste tijd wat nodig aandacht gekregen. We hebben aardig zitten dubben hier over wat te doen met de auto's. Mijn vrouw wil al heel lang een hoogzitter, ik heb dus pas een Up gekocht voor naar het werk op en neer. Er is gesproken om de GTI weg te doen, maar uiteindelijk blijft die lekker.

Dus tijd om hem weer wat op te frissen, er moest nog wel wat aan gebeuren namelijk.

Bij de laatste vakantie moest ik 300x de hellingproef doen bij de Gotthard tunnel met de caravan achter de auto, dus toen heeft de koppeling het zwaar gehad. En een tijdje terug trapte ik er dus doorheen.

Dus na een paar uur sleutelen ziet je auto er zo uit:




En dan komt dit te voorschijn:







Als die toch blijft, dan ook maar een Sachs Performance met een nieuw Sachs (origineel) vliegwiel.




Helaas had ik nieuw/2ehands op de duitse Ebay het verkeerde nummer besteld voor de drukplaat, dus dit heeft wat vertraging en extra kosten opgelopen, maar dat hoort er ook bij.

Dan waren de koplampen ook niet echt mooi meer:




En na heel wat geschuur en gepolijst ziet het er al een stuk beter uit.







De condensor was verrot







De schijven hadden een lichte vibratie, dus die nog af laten draaien.




En de stoel had de bekende instapschade. Geen vooraf foto, maar er zat een gat zo groot als een Euro ongeveer.




Dan ben ik nu nog bezig met een 2e setje Porsche Macan remklauwen. Deze komen ook op de Golf. Voordeel hiervan is dat ik nieuwe blokken en schijven voor de Seat kan inremmen op straat.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote