View Single Post
  #1  
Old 24-01-2015, 19:44
vulkanie vulkanie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2015
Posts: 5
Default Auto valt uit bij remmen en intrappen koppeling.

Goedenavond,

Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van een Volkswagen polo. (Vw polo, 1996, 1.4)

Ik heb de auto op 14 januari APK laten keuren en daar kwam die vlekkeloos door heen, ik de olie laten verversen (10w40) oliefilter laten vervangen en remolie laten vervangen.

Nu loop ik tegen het volgende aan, en voornamelijk met koude motor, (met warme motor is het minder) de eerste keer dacht ik, het zal wel aan mij liggen, de auto is net nieuw dus even wennen aan de auto, maar nu komt het probleem toch vaker voor.

Als ik in zijn 3of4 rij en dan rem en vervolgens de koppeling in trap en dan een bocht in wil gaan of wil stoppen voor een stoplicht dan valt de auto uit. Dit gebeurt zon 1 op de 5 keer en zon 2 op de 5 keer slaat die niet uit maar zie je wel dat die moeite heeft want het accu lampje knippert dan en slaat die bijna af, vaak kan ik dit redden door een beetje gas te geven. Als de auto afslaat dan start ik de auto zonder problemen en rijdt die weer als een zonnetje. Ook als ik de rem intrap en de koppeling samen dan schommelt de toerental tussen de 500 en 900. (Soms heeft die moeite en gaat het accu lampje knipperen maar slaat die net niet uit), maar als ik alleen de koppeling intrap (zonder te remmen) door bijvoorbeeld te schakelen van 1 na 2. Dan schommelt het toerental niet.

Maar als ik de koppeling alleen intrap en schakel van zijn 3 na zijn 4 bijvoorbeeld dan gaat de toerental niet schommelen en gaat die netjes na de 900/1000 en rijdt het super.

Stationair loopt de auto echt fijn en soepel. Verder rijdt de auto als een zonnetje en ben er erg blij mee.

Wie weet eventueel het probleem?

Alvast hartelijk dank.

Groeten,.
Wesley
Reply With Quote