View Single Post
  #83  
Old 07-06-2017, 12:05
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Update
De motor loopt sinds vorige week dinsdag! BS-Autotune heeft mijn werk gecontroleerd, super fijn (tip!) en geholpen met de laatste twee stekkers (krukas en lambda te knijpen).
Moet 1 ding aanpassen en dat is dat ik de Map sensor op een verkeerde positie heb gezet. Deze zit nu waar de STK op uitkomt en die moet uit een luchtstroom. Dit ga ik aanpassen.

Vervolgens alles gecontroleerd injector 1 tm 4, ontsteking 1 tm 4, krukas signaal gevonden nog wat instellingen en alles startklaar gezet.
Motor sloeg in 1 keer aan maar na een aantal seconden volgde er een mechanisch geluid. Uiteraard gelijk uitgezet..

Vermoeden was dat de startmotor bleef hangen. Uiteindelijk heb ik deze laten reviseren en uit voorzorg ook opgemeten. Blijkt dat de starterkrans zeer dicht op het vliegwiel zit en dus makkelijk tegen de tanden aan sloeg en als deze aangreep veels te ver. Ik heb dit opgelost door de tanden te kleuren en zo kwam ik er achter dat ik een 4 mm spacer tussen startmotor moest plaatsen een 1/3 grip te krijgen. Nu grijpt deze altijd aan is dit probleem opgelost.

Helaas blijft echter het mechanisch geluid.. Wanneer ik de krukas draai met sleutel 19 is er een bepaald punt dat ik een "tafelpoot over de vloer" sleep geluid hoor. Heb contact opgenomen met de revisie en deze komt volgende week kijken. Spannend, hoop niet dat ik het blok weer moet uitbouwen.

Verder niet stil gezeten;
Beugel gemaakt voor de FPR;



Nieuw type KVS tankje geplaatst en beugel gemaakt. Ik had een oud type tankje maar dit past totaal niet met nieuwe type KVS slangen deze zijn veel dikker.



Oilcatch can ingebouwd, hier komt de orginele slang op van de carterontluchting. Kannetje is volledig uit het zicht en bereikbaar via het serviceluik

.

Even alle KVS slangen aangesloten om te kijken wat waar zit, ook de hulp waterpomp zit er al tussen. Tevens heb ik rechts achterin een potje gehangen voor de stuurbekrachtiging. Hiervoor een beugel gemaakt die op het originele positie komt waar vroeger de dieselfilter zat. Helaas geen foto van gemaakt;



Het is dus even spannend of ik verder kan met de afbouw of dat ik weer kan gaan uitbouwen. Dit weet ik volgende week..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote