View Single Post
  #1  
Old 09-06-2017, 19:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default Tikkend geluid insturen naar rechts

Dag mensen,

Het betreft een golf 2 uit '90 met FK street schroefset. Bij het insturen naar rechts komt er een tikkend geluid ergens van mijn wielophanging linksvoor.
Het is het beste te omschrijven als 'klunk klunk klunk', maar met verschillende regelmaat.

Het is niet de homokineet, ik heb deze vervangen (gloednieuwe aandrijfas) en het geluid is nog exact hetzelfde. Ik zat nu zelf te denken aan de veerschotels van de schroefset, de kraken ook tijdens het insturen uit stilstand. Zou het kunnen dat deze niet goed aansluiten, of dat de vorige eigenaar tijdens montage iet vergeten is te plaatsen? De schotel van de schoefset zelf, die in principe bovenop de veer zit, en tegen de onderkant van het toplager zit, zit ERG los op het moment dat ik de auto heb opgekrikt en het wiel eraf heb. Deze schotel kan dan zowel omhoog als zijwaarts (kantelend tov de horizontaal) bewogen worden.

Ook dacht ik aan de rubbers van de draagarmen, maar bij het losnemen van de fuseekogel kon ik de draagarm alleen op en neer roteren om de normale boutlijn, hier zat geen enkele speling in verder.

Iemand enig idee wat hier de boosdoener kan zijn?
Reply With Quote