View Single Post
  #1  
Old 08-01-2020, 09:43
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default back in town, andere golf 2

nadat mijn golfke in april vorig jaar werd afgevoerd
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143073

heb ik nu bijna een jaar volvo V40 op LPG gereden omdat ik 3maand opleiding moest volgen (300km/dag), zalige auto, veel meer pk's dan de golf, ook met de nodige flitsboetes erbij, super goedkoop in rijden (3,5€/100km aan brandstofkost) alleen die wegenbelasting hé.

570€ jaarlijkse wegenbelasting, 400€ verzekering, volgend jaar gasinstallatie vernieuwen, nog eens 1000€ erbij (komt al op 3000€ om er nog 2jaar mee te rijden). en vanaf 2025 mag die de LEZ ook niet meer in.

dus beslissing genomen om de V40 de deur uit te doen (fiets toch weer naar het werk) en we gaan weer daily golf 2 rijden.
ik had destijds al een donor gekocht om mijn dieseltje rijdend te houde



en die stond hier een beetje achtergelaten in de hangaar tussen het hout en het zaagsel



heeft een tijdje te koop gestaan, maar met biedingen van 200-250€ doe ik hem echt niet weg (inclusief een hoop extra onderdelen, motor en bak).

we gaan deze weer opbouwen. rondom nieuwe schokdempers erin, andere velgjes onder, digitaal dashboard weer namaken en inbouwen (iets groter en beter nu) en de motor wat aanpakken, want deze tamme 1.3....
geventileerde schijven monteren terug



de eerste ombouw werd al gedaan, hoofdsteunen achterin



volgende is de veren.
bij een golf 2 diesel zitten vooraan veren met 7 ringen van 12,5mm dik.
een benzine golf heeft 12mm dikke veren met 7ringen. ik had benzineveren onder mijn diesel gestoken (en een halve ring eraf) om die 2-3cm lager te krijgen.
nu lukt dat niet bij deze benzine of ik zou ergens 11-11,5mm veren moeten vinden.
iemand een idee waar je op afmeting veren kan zoeken?
bv dikte van het staal,
dikte van de complete spiraal,
hoogte...
zodat ik een doodnormale veer voor de keuring terwijl die toch iets lager staat?
een diesel heeft 347mm lange veren, 135mm buitendiameter en 12,5mm dikke ringen.
maar ook onderling bij golf varieert het. met airco en automaatbak zijn ze 368mm lang en 136mm breed
automaat zonder airco is 139mm breed en 359mm lang
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote